نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 20:12

از دلتنگی‌های مسی و رقابت با رونالدو تا جنگیدن برای یک رویا

لیونل مسی در خصوص احتمال بازگشت به بارسلونا، رقابت با رونالدو و لحظات جنجالی جام جهانی قطر صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، لیونل مسی که هفته گذشته موفق شد توپ طلای 2023 را بدست آورد و هشتمین توپ طلا را کسب کند، در خصوص بازگشت به بارسلونا، رقابت با رونالدو صحبت کرد.

*دوست داشتم فوتبالم را در بارسا تمام کنم

لیونل مسی اظهار داشت: می‌توانستم به بارسلونا بازگردم ولی این اتفاق رخ نداد. همیشه اول تصمیمم این بود که به خانه بازگردم، اینکه بتوانم دوباره برای بارسلونا بازی کنم و در آنجا از فوتبال خداحافظی کنم ولی این اتفاق رخ نداد و فکر نمی‌کنم چنین چیزی در آینده هم ممکن باشد.

*بارسا با ژاوی شرایط خوبی پیدا کرده است

وی در خصوص شرایط بارسلونا اظهار داشت: فکر می‌کنم تیم با آمدن ژاوی شرایط خوبی پیدا کرده و توانسته ترکیبی از بازیکنان فوق العاده و جوان را بسازد مثل لواندوفسکی و کنده.

*رقابت با رونالدو یک مبارزه ورزشی بود

ستاره آرژانتینی در پاسخ به رقابتش با رونالدو در دنیای فوتبال نیز گفت: واقعا مبارزه ورزشی خوبی بود. ما در این رقابت خیلی به هم کمک کردیم زیرا هر دوی ما رقابت طلب هستیم و علاقه داریم تا همه چیز را ببریم و در همه بازی‌ها پیروز شویم.

* من و رونالدو سزاوار احترام زیادی هستیم

وی ادامه داد: خاطرات خوبی برای هر دوی ما و هر کسی که عاشق فوتبال است، شکل گرفت. به نظرم من و رونالدو سزاوار احترام و اعتبار زیادی هستیم زیرا توانستیم به مدتی طولانی در بالاترین سطح بمانیم و با هم رقابت کنیم. اینکه 15 سال در بالاترین سطح ما رقابت کردیم، کار آسانی نیست.

*ناکامی‌های گذشته آرژانتین مثل خاری در چشمم بود

لیونل مسی در خصوص روزهای سخت گذشته با تیم ملی آرژانتین نیز اظهار داشت: ناکامی‌های گذشته مثل خاری در چشمم بود. من در یک زمانی تصمیم داشتم که از فوتبال ملی خداحافظی کنم. پس از باخت مقابل شیلی در کوپا آمریکا سال 2016. خیلی لحظات سختی بود زیرا از نهایت جان، ناامید شده بودم. این نسل از بازیکنان آرژانتین سزاوار آن رفتارها نبودند.

* از آرژانتین به شکلی اغراق آمیز انتقاد می‌شد

وی ادامه داد: فکر می‌کنم ما در آن زمان به خاطر اینکه به فینال جام جهانی و فینال کوپا آمریکا رسیده بودیم، سزاوار احترام بودیم ولی همه چیز در آن موقع پیروزی و جام بود و به همین دلیل انتقادات به شکلی اغراق آمیز افزایش یافته بودیم و ما سزاوار چنین برخوردی نبودیم.

* هلند می‌خواست آرژانتین شخصیت شرور داستان شود

لیونل مسی در خصوص جام جهانی قطر و جنجال‌ در بازی مقابل هلند گفت: در روزهای منتهی به بازی با هلند، هلندی ها شروع به بیانیه می‌کردند و کمی ما را زیر و رو می کردند. موقعیت‌های عجیبی در بازی به وجود آمد که برخی از بازیکنان به خصوص در ضربات پنالتی رفتاری غیرعادلانه داشتند. بعد از آن بازی، آنها می خواستند آرژانتین شبیه شخصیت شرور داستان شود، اما اتفاقات زیادی در آن شب افتاد.

*صحبتم با وخهورست؟ اشتباه کردم!

وی در خصوص اظهارنظر جنجالی با وخهورست، بازیکن تیم ملی هلند در میکسدزون که به عبارت «به چه نگاه می‌کنی، احمق!» را نسبت داد، نیز گفت: حرکتم اشتباه بود ولی باید گفت، آن لحظات بسیار پرتنش است و این اتفاقات رخ می‌دهد.

*آرژانتین در فینال، فرانسه را باید در 90 دقیقه شکست می‌داد

ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال در خصوص فینال جام جهانی 2022 مقابل فرانسه نیز گفت: اینکه فرانسه توانست به بازی بازگردد و مسابقه به وقت‌های اضافی و در نهایت پنالتی کشیده شود، مایه ناراحتی و سرافکندگی است. ما با اینکه قهرمان جام جهانی شدیم ولی سزاوار این بود که در وقت‌های قانونی، حریف را شکست بدهیم.

*تمام عمرم برای قهرمانی در جام جهانی جنگیده بودم

لیونل مسی در خصوص لحظه گل شدن پنالتی مونتل و کسب قهرمانی در جام جهانی نیز اظهار داشت: هزار چیز در سرم گذشت. برای من این مهم بود که به خانواده‌ام که روی سکوها نشسته بودند، پیامی بفرستم و خوشحالی‌ام را با آنها به اشتراک بگذارم. من تمام عمرم برای این رویا جنگیده بودم و آن لحظه به خانواده‌ام گفت: همین است. قهرمانی این حس را دارد.

*به بارسا بازنمی‌گردم و دلم برای لالیگا تنگ خواهد شد

لیونل مسی در خصوص آینده خود و احتمال بازگشت به بارسلونا اظهار داشت: نه به هیچ. من قدمی بلند برداشتم تا به آمریکا بیایم. فکر نمی‌کنم که دیگر در اروپا بازی کنم. دلم برای لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا تنگ خواهد شد. دلم برای آن بازی‌های که طعمی متفاوت داشت، تنگ خواهم شد ولی فکر می‌کنم به اندازه کافی از آن طعم چشیده‌ام و لذت برده‌ام و پشیمانی ندارم.

*نمی‌دانم کِی از فوتبال خداحافظی می‌کنم

وی در خصوص زمان خداحافظی با فوتبال نیز گفت: همیشه گفته‌ام که زیاد به آینده فکر نمی‌کنم. روز به روز پیش می‌روم. از لحاظ فیزیکی حس خوبی دارم. نمی‌دانم تا کِی بازی خواهم کرد ولی تا زمانی که این احساس که دیگر نمی‌توانم ادامه دهم برایم متصور نشود، بازی خواهم کرد. این مربوط به شرایط فیزیکی دارد که چقدر به من اجازه خواهد داد. زمان همه چیز را مشخص می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561216

مهمترین اخبار ایران و جهان: