نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 14:20

وقوع 44 مخاطره ثبت شده در ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران تعداد مخاطرات ثبت شده در جهان کنونی را 64 نوع اعلام کرد و گفت: از این تعداد 44 مورد آن در ایران روی داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران ظهر امروز در جریان برگزاری مانور سیل و زلزله در زنجان و در جمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت حفظ آمادگی پیشگیری، بازسازی و بازتوانی اظهار کرد: در کنار 34 چالش بزرگی که جهان امروز با آن مواجه است، تغییر اقلیم، کمبود آب و بیابان‌زایی از مهم‌ترین چالش‌ها به شمار می‌رود.
رئیس سازمان مدیریت بحران تعداد مخاطرات ثبت شده در جهان کنونی را 64 نوع اعلام کرد و افزود: از ۶۴ مخاطره‌ای که امروز در جهان شناخته شده 44 مورد در ایران روی داده است. 
وی با تاکید بر تهدیدآمیز بودن همه چالش‌ها از جمله بیابان‌زایی افزود: یکی از راه‌کارهای مقابله با بیابان‌زایی کشت یک میلیارد نهال و حفظ فضای سبز موجود و توسعه آن است، چرا که گردوغبار و ریزگردها از تهدیدهای جدی زندگی بشر امروز محسوب می‌شود.
نامی با تاکید بر ضرورت پایش لحظه‌ای سرزمینی در مدیریت بحران ادامه داد: این پایش به مسؤولان امکان رصد امور را خواهد داد تا در صورت وقوع بحران بتوان نسبت به کنترل امور اقدام کرد.
رئیس سازمان مدیریت بحران پیشگیری را در مدیریت بحران اصل دانست و افزود: روح و اصل حاکم بر قوانین مدیریت بحران، پیشگیری از حوادث و حفظ آمادگی برای مقابله با بحران است، لذا توجه به این مهم موردتوجه قرار گیرد.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576416

مهمترین اخبار ایران و جهان: