نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 16:20

رئیس ستاد انتخابات: حقی از کسی در اعتراض‌ها تضییع نمی‌شود

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در قانون انتخابات، روند اعتراض‌ها به عدم احراز یا عدم تأییدها به‌گونه‌ای تعریف شده است که حقی از کسی تضییع نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدتقی شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور ظهر امروز در گفت‌وگو با برخی خبرنگاران در حاشیه برگزاری همایش فرمانداران و بخشداران استان سمنان اظهار کرد: اقدامات لازم پیرامون برگزاری مطلوب انتخابات بر اساس قانون در حال انجام است و ملاک امور، قانون انتخابات بوده و در ستاد انتخابات هیچ اقدامی فراتر از قانون صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: هیأت‌های اجرایی انتخابات در بحث تأیید صلاحیت‌ها بر اساس استعلامات مراجع پنج‌گانه و منابع محلی عمل کرده‌اند. قانون انتخابات یک قانون جامع است؛ به این جهت که برای کسانی که عدم احراز یا عدم تأیید می‌شوند، چندین مرحله اعتراض و پیگیری پیش‌بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: در قانون انتخابات، روند اعتراض‌ها به عدم احراز یا عدم تأییدها به‌گونه‌ای تعریف شده است که حتماً بر اساس قانون حقی از کسی تضییع نخواهد شد.

شاهچراغی افزود: در انتخابات اسفند سال جاری از تمام طیف‌های سیاسی، اقوام مختلف، بانوان و آقایان ثبت‌نام داشته‌ایم و نسل جوان نیز حضور فعال و پرشوری در ثبت‌نام‌ها داشتند.

وی ابراز امیدواری کرد: زمینه یک انتخابات پرشور و منظم همراه با مشارکت بالای مردم را مثل همیشه در اسفند سال جاری مشاهده خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در ستاد انتخابات همراهی، هماهنگی و تلاش برای یک اجرای خوب را سرلوحه کار خود قرار دادیم، عنوان کرد: در راستای اجرای هرچه بهتر انتخابات، آسیب‌شناسی از دوره‌های گذشته انتخابات انجام‌شده و پیش‌بینی‌ها در راستای رفع آسیب‌ها و کمبودها شکل گرفته و تمام تمرکز ما در ستاد انتخابات استان، بر اجرای مطلوب فرایندهاست.

شاهچراغی اظهار کرد: عمل به قانون انتخابات، انتظار ما در پیشبرد امور در حوزه انتخابات در استان‌هاست و تاکنون نیز بر این مهم تأکید و عمل کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: حق مردم خدمتگزاری است و در دولت آیت‌الله رئیسی در یک نگاه کلی همه پای کار هستند و خدمتگزاری در بخش‌های مختلف در راستای امیدآفرینی و جلب اعتماد مردم در دستور کار است؛ البته هنوز کارهای زیادی بر زمین مانده که در ادامه کار اجرایی خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: استان سمنان به‌واسطه اقدامات مطلوب و پیش‌بینی‌های صورت گرفته آماده برگزاری انتخابات پرشور و منظم است.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582316

مهمترین اخبار ایران و جهان: