نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 00:51

آزادی ۱۹ زندانی جرائم غیرعمد در استان اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در گرامیداشت میلاد حضرت زینب(س)، ۱۹ زندانی جرایم غیرعمد و نیازمند از زندان‌های اردبیل آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو شامگاه امروز در هفتمین مرحله جشن آزادی زندانیان جرایم غیر عمد  در ساختمان ستاد مردمی دیه استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: با همت خیرین ولایتمدار استان اردبیل امروز ۱۹ تَن از زندانیان جرایم غیرعمد و نیازمند با مبلغ محکومیت بیش از ۱۵ میلیارد تومان به مناسبت گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت زهرا (س ) روزپرستار و هفته بسیج از زندان‌های استان آزاد شدند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری ۱۵۶ تَن از زندانیان جرایم غیر عمد با مبلغ محکومیت بیش از ۱۸۰میلیارد تومان با کمک ستاد دیه استان، گذشت شاکیان، آورده مددجویان، تسهیلات بانکی و صدور احکام اعسار قضایی، از زندان‌های استان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج تصریح کرد: بسیج یک تفکر است که نهادینه نمودن آن روحیه خدمت رسانی و ایثار و فداکاری را در جامعه رشد و نمو می دهد، چنانچه در حوزه های مختلف شاهد این روحیه ایثارگرانه هستیم و امروز نیز مشارکت قشر های مختلف مردمی  در امور خیر از جمله کمک به ستاد مردمی دیه برای آزادی زندانیان  جرایم مالی و غیر عمد نمونه ای از همین ایثار است که برگفته از تفکرات بسیجی بودن است.

وی همچنین در ادامه با بیان برخی از معضلات اجتماعی از جمله فقر،  بیکاری، طلاق و اعتیاد تصریح کرد: ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی نداشتن در آمد و اشتغال است. لذا یکی از موضوعات بسیار مهم که باید در دستور کار دولتمردان قرار گیرد فراهم نمودن بستر های تولید و اشتغال و حمایت از سرمایه گذاری می باشد که دستگاه قضایی نیز در این خصوص  همواره از سرمایه گذاری مشروع و قانونی در رونق و توسعه استان حمایت می کند.

در پایان این مراسم از پرستاران مرکز توان بخشی حضرت ابوالفضل (ع) اردبیل و اعضای شورای هماهنگی امورخیریه با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد و مددجویان آزادشده بادریافت یک شاخه گل رز به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

در اولین همایش سراسری منتخب شوراهای خیریه که در مجتمع آموزشی امامت مشهد مقدس برگزار شد، شورای هماهنگی امورخیریه اداره کل اوقاف استان اردبیل رتبه‌ی برتر کشوری را کسب کرد که ستاد مردمی دیه استان نیز در‌ آن عضو است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581716

مهمترین اخبار ایران و جهان: