نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 17:29

ممنوعیت اتراق و تردد در حاشیه‌رودخانه

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: مردم و مسافران از تردد، توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان جدا خودداری کنند.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با هشدار احتمال وقوع سیلاب‌های محلی پاییزی در مازندران، اظهار کرد: هواشناسی مازندران درباره وقوع سیلاب‌های محلی و اختلال در تردد جاده‌ای از امروز تا عصر فردا به شهروندان و رانندگان به‌ویژه در غرب استان هشدار داد.

وی افزود: بر این اساس از مخاطرات این سامانه بارشی، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن سیلاب‌های محلی به‌ویژه از مناطق ساحلی تا دامنه‌ها، سیلابی شدن رودخانه، مه گرفتگی و کاهش دید رانندگان، ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های کم مقاوم است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی درحالت آماده‌باش کامل هستند و نسبت به آماده‌سازی تجهیزات و امکانات آمادگی لازم را در دستور ‌کار دارند.

محمدی با اعلام اینکه تردد، توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان جدا خودداری شود، تصریح کرد: شهرداران نسبت به لایروبی و پاک‌سازی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب سطحی اقدامات لازم را در دستور کار داشته باشند.

وی یادآور شد: دامداران و عشایر باتوجه به بارش‌های رگباری دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه‌ها،
دهانه مسیل‌ها، نقاط مرتفع، فضای باز و در مناطق امن نگهداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه شهرداران نسبت به پاک‌سازی و لایروبی دهانه پل‌ها و کانال‌های انتقال آب و آب‌روها اقدام کنند، ادامه داد: صاحبان مزارع پرورش ماهی نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری و کاهش خسارت صورت گیرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535360

مهمترین اخبار ایران و جهان: