نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 08:35

تزریق واکسن آنفلوانزا برای بیش از 2000 نفر در چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون واکسن آنفلوانزا برای ۲ هزار و ۱۰۷ نفر در استان تزریق شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی احمدی با اشاره به اینکه تا کنون واکسن آنفلوانزا برای ۲ هزار و ۱۰۷ نفر در چهارمحال و بختیاری تزریق شده است، گفت: بیشترین درصد پوشش تزریق واکسن  آنفلوانزا مربوط به شهرستان‌های بن، فارسان، فلارد، اردل و سامان و کمترین پوشش در شهرکرد و کوهرنگ است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: متقاضیان واجد شرایط دریافت واکسن آنفلوانزا جهت تزریق واکسن می‌توانند به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: واکسن آنفلوانزا ایرانی برای کارکنان شاغل در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های تشخیصی و تحقیقاتی، کارکنان شاغل در درمانگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی و فوق‌تخصصی، دانشجویان گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی که در فصل سرد سال وارد بخش‌های بیمارستان می‌شوند و کارکنان شاغل در نظام بهداشتی توزیع و تزریق شده است.

احمدی عنوان کرد: همچنین کارکنان شاغل در پایگاه‌های اورژانس پیش‌ بیمارستانی و سازمان دامپزشکی، سازمان حفاظت محیط‌ زیست، کارکنان نیروهای نظامی، انتظامی و حفاظتی شاغل در بخش‌های ارائه خدمات بهداشتی درمانی، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی، گروه‌های پرخطر در جامعه ایثارگران و جانبازان، کارکنان و سالمندان ساکن در مراکز نگهداری سالمندان و مادران تا ۲ هفته پس از زایمان می‌توانند از واکسن رایگان ایرانی بهره‌مند شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: سایر گروه‌های پرخطر  و افراد زیر ۱۸ سال می‌توانند واکسن آنفلوانزا را از طریق بخش خصوصی و داروخانه‌ها دریافت کنند.

وی تصریح کرد: تب، سرفه و گلودرد از علایم بیماری آنفلوانزا است و سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هستند بنابراین این افراد باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون را در دستور کار قرار دهند.

احمدی خاطرنشان کرد: آنفلوانزا یک عفونت حاد تنفسی است که سالیانه پنج تا ۱۵ درصد از جمعیت را آلوده می‌کند و به سه نوع ویروس آنفلوانزا به نام‌های آ.ب.ث تقسیم‌بندی می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549616

مهمترین اخبار ایران و جهان: