نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 14:37

تحقق بیش از ۵۰ درصد مصوبات ویژه زنان دور اول سفرهای استانی به کردستان

دستیار اجرایی معاونت زنان ریاست جمهوری از تحقق بیش از ۵۰ درصد مصوبات ویژه زنان دور اول سفرهای استانی به کردستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، فرناز هوشیار پارسیان دستیار اجرایی معاونت زنان ریاست جمهوری امروز پنج‌شنبه ۱۱ ابان ۱۴۰۲ در حاشیه حضور در مراکز کارآفرینی و اشتغال زنان استان کردستان اعلام کرد: با کمک اعتباراتی که معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مصوبات دور اول سفر استانی به کردستان اختصاص داده است،و به همت اداره کل هماهنگى این معاونت، چرخه فعال اقتصادی تولید محصول، اشتغال و کارآفرینی صندوق‌های اشتغال خرد روستایی استان کردستان فعال‌تر شدند.

 

وی ادامه داد: به طور مثال یکی از صندوق‌های کلان در حوزه اشتغال خرد کشاورزی توانسته است به فعال کردن ۱۰۰۰ صندوق خرد در روستاها، شهرستان‌ها و مناطق مرزی و همچنین جذب ۳۰۰۰ عضو فعال از میان زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار بپردازد؛ که البته این اعضا، سهامداران این صندوق‌ها نیز هستند. 

 دستیار اجرایی معاونت زنان ریاست جمهوری افزود: تاکنون ۲۲۱ زن کارآفرین توانسته‌اند کسب و کار خود را ارتقا دهند همچنین ۳۵۶ نفر از زنان کارجو با اولویت خانواده‌های تحت آسیب و زنان سرپرست خانوار از مرحله آموزش کسب‌وکار تا فروش محصولاتشان ذیل این طرح مورد حمایت قرار گرفته است.

تکمیل و تجهیز هنرستان دختران، تکمیل مسکن زنان سرپرست‌خانوار با اولویت زنان دارای فرزند معلول، راه‌اندازی و تجهیز بازارچه صنایع‌دستی زنان سرپرست خانوار و کارآفرین، احداث و تجهیز پارک بانوان و همچنین تسهیلات برای اشتغال زنان در بخش کشاورزی از جمله مصوبات دور اول سفرها به استان کردستان بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558816

مهمترین اخبار ایران و جهان: