نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 21:10

بارش‌های رگباری در آسمان اصفهان تداوم دارد

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی تا روز یکشنبه بر روی استان است.

نوید حاج بابایی، معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی تا روز یکشنبه بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در این مدت در بیشتر مناطق به صورت نیمه ابری، گاهی ابری و بارش‌های رگبار، وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با رعدوبرق و مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌شود.

حاج بابایی بیان کرد: شدت بارش‌ها از عصر روز پنجشنبه آغاز شده و تا اواسط امروز و روزهای شنبه و یکشنبه در مناطق مستعد تداوم خواهد داشت، در این مدت شرایط جاری شدن روان‌آب و آب گرفتگی معابر عمومی به صورت محلی نیز وجود دارد.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده ۳ تا ۵ درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای ‌شهر اصفهان ۲۰ و کمینه فردا صبح ۸ درجه و کاشان با ۲۳ درجه و فریدونشهر با ۳ درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان گزارش شده است.

وی با اشاره به میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان عنوان کرد: خوانسار با ۱۶ میلی‌متر، بویین میاندشت ۱۵.۲، داران ۱۳.۱، فریدون‌شهر ۱۱.۸، کوهپایه ۱۰.۷، آران و بیدگل ۱۰.۱، علویجه ۶.۷، دهاقان ۶.۶، مبارکه ۵.۷، چادگان ۵.۶، نجف‌آباد ۵.۳، ورزنه و اردستان ۵، شهرضا ۴.۹، سمیرم ۴.۵ و شهر اصفهان با ۱.۸ میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی ثبت شده است.

صدور هشدار سطح نارنجی از سوی هواشناسی اصفهان

حاج بابایی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی هواشناسی اصفهان عنوان کرد: از بعد از ظهر امروز پنجشنبه تا شامگاه فردا جمعه ۱۲ آبان ماه فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی در استان شدت می‌گیرد.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: رگبار باران، رعدوبرق و تندباد شدید موقتی و کاهش دید در این مدت مناطقی از جمله شهر اصفهان، بویین و میان دشت، چادگان، خمینی شهر، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، برخوار، لنجان، شهرضا، صنعتی اصفهان، فرودگاه اصفهان، فریدونشهر، فلاورجان، کبوترآباد، کوهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز و ورزنه را فرا می‌گیرد.

وی گفت: تشدید فعالیت سامانه ناپایدار بارشی در ۲۴ ساعت پیش رو به اختلال درتردد، آبگرفتگی معابر عمومی به صورت محلی، شکل گیری روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، وزش باد شدید موقتی منجر می‌شود و لازم است که هم استانی در این مدت ضمن اجتناب از تردد بویژه در جاده‌های کوهستانی، از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت کوهنوردی بپرهیزند و در سفرهای برون شهری احتیاط کنند.

حاج بابایی خاطرنشان کرد: اجتناب از تردد به ویژه در جاده‌های کوهستانی، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560060

مهمترین اخبار ایران و جهان: