نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 19:29

نروژ: وضعیت در نوار غزه وحشتناک است

وزیر خارجه نروژ روز دوشنبه در مصاحبه‌ای هشدار داد که وضعیت در نوار غزه وحشتناک بوده و تعداد زیادی از مردم برای دسترسی به کمک‌ها با مشکل مواجه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسپن بارث ایده» وزیر خارجه نروژ گفت روز گذشته 20 کامیون کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شده اما این در مقایسه با نیازهای غیرنظامیان در این باریکه کم است.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «من نگرانی عمیق خود را در مورد وضعیت غزه ابراز می‌کنم و باید کشتار را متوقف کنیم».

بارث ایده گفت: «باید پس از توقف جنگ،‌در راستای رسیدن به راه حل دو دولت میان اسرائیل و فلسطین تلاش کنیم».

وزیر خارجه نروژ هشدار داد: «وضعیت در نوار غزه وحشتناک بوده و تعداد زیادی از مردم برای دسترسی به کمک‌ها با مشکل مواجه هستند».

از سوی دیگر بر اساس پیش‌نویس متن نشست سران اتحادیه اروپا، رهبران این اتحادیه این هفته خواستار «وقفه بشردوستانه» در جنگ میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین خواهند شد تا کمک‌ها به ساکنان غزه برسد. 

به گزارش رویترز، مقام‌های اتحادیه اروپا گفتند این متن ممکن است قبل از نشست ۲۶-۲۷ اکتبر (چهارم و پنجم آبان) سران اتحادیه اروپا  تغییر کند. طبق این گزارش، برخی کشورهای عضو درباره درخواست آتش‌بس یا توقف درگیری‌ها ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند می‌تواند به عنوان محدود کردن «حق دفاع» رژیم صهیونیستی تلقی شود. 

اتحادیه اروپا از محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه امتناع کرده و آن را «حق دفاع» صهیونیست‌ها از خود خوانده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548060

مهمترین اخبار ایران و جهان: