نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 23:29

اجتماع بزرگ فاطمیون در اهواز برگزار می‌شود

نماینده ولی فقیه در خوزستان تجمع باشکوه عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان امشب با هدف هماهنگی برگزاری مراسم باشکوه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با سادات اهواز دیدار کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در این دیدار که در دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد اظهار کرد: استان خوزستان از استان های کم نظیر به لحاظ ظرفیت های گوناگون است.

وی در ادامه بیان کرد: استان خوزستان به لحاظ ظرفیت های مادی، در ظرفیت های معنوی هم بی‌بدیل است که یکی از آنها حضور سادات بزرگوار است که در گوشه گوشه استان حضور دارند.

موسوی‌فرد گفت: این ظرفیت در استان خوزستان باید به گونه‌ای مورد استفاده قرار گیرد که مورد رضایت خداوند متعال واقع شود.

وی با اشاره به آیه قرآنی یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ تصریح کرد: خداوند متعال بر همراهی با صادقین امر کرده که محمد و آل محمد(علیهم السلام) هستند البته همراهی با انسان کامل خیلی سخت است.

امام جمعه اهواز با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا "فَاَسْئَلُ اللَّهَ الَّذی اَکْرَمَنی بِمَعْرِفَتِکُمْ وَمَعْرِفَةِ اَوْلِیاَّئِکُمْ وَ رَزَقَنِی الْبَراَّئَةَ مِنْ اَعْداَّئِکُمْ اَنْ یَجْعَلَنی مَعَکُمْ فِی الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ" بیان کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم همراهی با انسان کامل را در دنیا و آخرت قرار بدهد، همان‌گونه که همراهی با قرآن کریم طهارت می‌خواهد همراه با انسان کامل نیز طهارت می‌خواهد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که همراهی با انسان کامل سه شرط دارد، افزود: معرفت پیامبر و آل پیامبر(ص)، محبت و اطاعت این شروط هستند. به هر میزان که معرفت گسترده شود محبت عمق پیدا می‌کند و هرچقدر این هم بیشتر شد، اطاعت عمق پیدا می‌کند.

وی با طرح این پرسش که چه تعداد از مردم با حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا همراهی کردند؟، خاطرنشان کرد: این همراهی شرایط سختی دارد که نمونه‌های متعدد مردود شدن افراد در مقاطع وجود دارد.

موسوی‌فرد عنوان کرد: حداقل استفاده از ظرفیت سادات حضور پرشکوه جمعیت در مناسبت‌های دینی است اما در طول سال چند برنامه باید متمرکز باشد. یکی از این مناسبت‌ها اجتماع بزرگ فاطمیون در اهواز است که سردمداران آن سادات هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ویژه برنامه تجمع باشکوه عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) همراه با تشییع شهید گمنام در تاریخ ۲۶ آذرماه سال ۱۴۰۲ در اهواز برگزار می‌شود که می طلبد همگی حضور پرشور داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601816

مهمترین اخبار ایران و جهان: