نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 09:24

افزایش بهره‌برداری چند برابر واحدهای گلخانه‌ای در کنگاور

محمد خزایی رئیس جهاد کشاورزی کنگاوری گفت: بهره‌برداری واحدهای گلخانه‌ای شهرستان کنگاور طی 2 سال گذشته از 5 به 19 واحد در حال افزایش‌ است.

محمد خزایی رئیس جهاد کشاورزی کنگاور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از کرمانشاه ضمن اشاره به افزایش تعداد واحد‌های گلخانه‌ای در شهرستان کنگاور اظهار کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۱ ما تنها 5 واحد گلخانه‌ای در حدود 4 هکتاری داشتیم و اکنون این میزان در سال 1402 به ۱۹ واحد به مساحت ۱۸ هکتار در حال افزایش است.

وی افزود: از ۱۹ واحد مذکور تعداد ۱۴ واحد به مساحت 6/هکتار  بهره‌برداری رسیده و توانسته است اشتغال‌زایی بالغ بر ۶۰ نفری را ایجاد کند و اکنون درزمینه‌ی تولید محصولات خیار، گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای در حال فعالیت است.

رئیس جهاد کشاورزی کنگاور در خصوص 5 واحد گلخانه‌ی دیگر تصریح کرد: تعداد پنج واحد دیگر به مساحت 11/3 هکتار دارای پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۸۰ درصدی است که در تلاشیم در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: یکی از واحد‌های در حال ساخت شهرک گلخانه‌ای رها واقع در روستای شورچه به مساحت هشت هکتار با پیشرفت فیزیکی حدود ۱۰ درصد هست که نیازمند تسهیلات بوده و امیدواریم با تأمین تسهیلات لازمه‌ی آن به‌زودی شاهد پیشرفت پروژه باشیم.

محمد خزایی در پایان ابراز داشت: شهرستان کنگاور ازنظر توسعه گلخانه‌ها در سال ۱۴۰۱ ازنظر تعداد و سطح رتبه دوم استان کرمانشاه را کسب نموده و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ یکی از شهرستان‌های پیشرو در این حوزه باشد.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1608916

مهمترین اخبار ایران و جهان: