نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 07:59

امام جمعه ارومیه: با کار فرهنگی می‌توان تصادفات را کاهش داد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: باید اقدامات فرهنگی موثر در راستای کاهش تصادفات احصا و توسط نهادهای مسئول به اجرا درآید.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: باید اقدامات فرهنگی موثر در راستای کاهش تصادفات احصا و توسط نهادهای مسوول به اجرا درآید.

 وی افزود: یکی از طرح‌هایی که بدون پیوست فرهنگی اجرا شده و نتیجه‌ی آن را در نبود برخی فضاها از جمله مسجد مشاهده می‌کنیم، شهرک گلشهر ارومیه است.

قریشی تصریح کرد: این درحالی است که می توانستیم با تهیه پیوست فرهنگی برای اجرای طرح در آن منطقه، از این نقیصه جلوگیری کنیم.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات حال حاضر استان، افزایش تصادفات و فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی است.

وی ادامه داد: برخی کم‌کاری‌ها در این خصوص دخیل بوده که باید ضمن بررسی این موارد، در کمیته ویژه‌ای، مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی گفت: از جمله مهمترین مشکلات در افزایش ترافیک شهر ارومیه و به تبع آن افزایش تصادفات و فوتی سوانح رانندگی، کمبود در حوزه حمل و نقل عمومی است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

 وی اظهار کرد: در بحث حمل و نقل عمومی، شهرداری در سال جاری قدم‌های خوبی برداشت و از سوی برخی نهادها قول هایی به شهرداری داده شده ولی طرف مقابل به تعهدات عمل نکرده و باید با ترک فعل‌ها برخورد شود.

 حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان بیان کرد: همچنین نبود زمینه‌های تفریح سالم برای جوانان و حتی برخی خانواده‌ها در سطح شهر موجب شده تا رانندگی و حضور در معابر عمومی به یک تفریح تبدیل شود که همین امر نیز در بروز تصادف و سوانح رانندگی منجر به جرح یا فوت موثر است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594260

مهمترین اخبار ایران و جهان: