نیوز سیتی!
02 فروردین 1402 - 19:45

کشف محموله قاچاق چوب تاغ در اشتهارد

اشتهارد- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشتهارد از کشف ۳۰ اصله درخت تاغ قطع شده توسط قاچاقچیان چوب در منطقه شیرین بلاغ خبر داد.

حسین نعمایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی گشت و پایش‌های عوامل یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد که در فروردین ماه سال جاری در تاغ‌زارهای شهرستان اشتهارد در حال انجام بود؛ خودرو نیسان مشکوکی در منطقه در محدوده شیرین بلاغ از توابع شهرستان اشتهارد رؤیت شد.

وی ادامه داد: با کیلومترها تعقیب و گریز پرسنل منابع طبیعی و احدی از همیاران طبیعت و هماهنگی لازم و به موقع با عوامل کلانتری ۱۱ مرکزی شهرستان، خودروی مورد نظر در جاده نجم آباد که حامل ۳۰ اصله درخت تاغ قطع شده بود متوقف و عاملان قاچاق چوب به همراه مقطوعات مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل دستگاه قضا شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشتهارد بیان کرد: گشت‌های یگان حفاظت اداره منابع طبیعی در سطح شهرستان اشتهارد در ایام تعطیلات نوروزی به صورت شبانه روزی و با شدت لازم فعال بوده و در صورت مشاهده قاچاق چوب، با قاچاقچیان این عرصه برخورد قاطعی خواهند داشت.

وی متذکر شد: مردم فهیم و طبیعت دوست شهرستان که همواره حامی و همیار طبیعت بوده و هستند، در صورت مشاهده قاچاق چوب و یا هر گونه تصرفات و تخریب اراضی ملی با شماره‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس گرفته تا عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان بلافاصله به موضوع رسیدگی و اقدام کنند تا مانع تخریب و از بین رفتن طبیعت پیرامون خود شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1104916

مهمترین اخبار ایران و جهان: