نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 00:21

شراکت تجاری اتحادیه اروپا و کانادا برای اعمال تحریم علیه روسیه

ترودو اعلام کرده که اتحادیه اروپا وضعیت شریک تجاری را به کانادا را در کنترل صادرات، تحریم ها علیه روسیه داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نخست وزیر کانادا روز سه شنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا وضعیت یک کشور شریک تجاری را در اعمال و کنترل قوانین تحریم‌ها علیه روسیه به کانادا داده است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: «اتحادیه اروپا وضعیت کشور شریک را در مورد کنترل صادرات و تحریم‌ها علیه روسیه به کانادا داده است.»

به گفته ترودو، این همکاری با اروپا، کانادا را در مورد اجرای تحریم‌ها تقویت می‌کند و کانادا تا زمانی که لازم باشد در کنار اوکراین خواهد ایستاد.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین، کانادا به مانند دیگر کشورهای غربی سیلی از قواعد و مقررات سفت و سخت تحریمی را علیه روسیه اعمال کرده است. کمتر از ۱۰ روز پیش نیز، وزارت امور خارجه کانادا از اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه چندین فرد و نهاد روسی خبر داد. بر اساس این گزارش، وزارت خارجه کانادا اعلام کرد که اتاوا ۱۲۹ فرد و ۶۳ نهاد روسیه را در پی جنگ اوکراین مورد تحریم قرار داده است.

وزارت خارجه کانادا افزود که این تحریم‌ها مقامات ارشد دولتی و نهادهای دفاعی روسیه را شامل می‌شود. این در حالی است که «استفان بیرجیرون»، رئیس مجلس نمایندگان در پارلمان کانادا پیش از این گفته بود که برخی تحریم‌های اقتصادی کانادا علیه روسیه نتایج معکوس به همراه دارد و موجب وارد آمدن زیان به کشاورزان کانادایی شده است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز ضمن اشاره به این تحریم‌ها علیه روسیه، افزود: ما ۴ تانک لئوپارد ۲ را به اوکراین تحویل خواهیم داد. نخست وزیر کانادا همچنین از ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین به ارزش حدود ۲۳.۵ میلیون دلار خبر داد.

کانادا پیش از این از آغاز اجرای وعده خود مبنی بر تحویل زره پوش‌های جنگی به کی یف خبر داده بود.

در همین راستا، «انیتا اناند» وزیر دفاع کانادا گفت: یک هواپیمای نیروی هوایی کانادا که نخستین تانک جنگی از نوع لئوپارد را به مقصد اوکراین حمل می‌کرد، شهر هالیفاکس را ترک کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1080316

مهمترین اخبار ایران و جهان: