نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 23:12

نخست وزیر نروژ: اسلو باید به فکر امنیت خود باشد

نخست وزیر نروژ امروز در سخنانی با انتقاد از سرازیر شدن کمک‌های اروپا به اوکراین تأکید کرد: اسلو باید به فکر امنیت خود باشد؛ در آینده ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین از سوی ما دشوارتر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، «یوناس گار استوره» (Jonas Gahr Støre) نخست وزیر نروژ امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد که به عقیده وی اسلو باید به فکر امنیت خود باشد.

نخست وزیر نروژ در این خصوص ادامه داد: در آینده ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین از سوی نروژ از دشورای بیشتری برخوردار خواهد بود.

«یوناس گار استوره» در این خصوص ادامه داد: مطمئناً از اختصاص ۷ میلیارد دلار به «زلنسکی» از طرف نروژ پشیمان نیستید؟

انتقاد «یوناس گار استوره» به تصویب مکرر طرح های ارائه کمک به اوکراین از سوی اتحادیه اروپا است؛ مصوبه هایی که اعتراض مردم در بسیاری از کشورهای اروپایی را به ویژه با افزایش هزینه های زندگی شان، دربر داشته است.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا چندی پیش بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین را به تصویب رساندند.

خبرگزاری راشاتودی به نقل از رویترز ضمن اعلام این خبر نوشته بود که وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر سر تخصیص بسته کمک نظامی جدید به اوکراین به اتفاق نظر دست یافتند.

اروپا و آمریکا به بهانه جنگ در اوکراین، سیل تسلیحات نظامی خود را راهی این کشور کرده اند.

اوکراین طی چند هفته گذشته بارها از آلمان هم خواسته بود تا مجوز واگذاری تانک‌های لئوپارد ۲ خود را به دیگر کشورها بدهد، اما آلمان با نگرانی از این کار هرگونه واگذاری تانک‌ های لئوپارد را منوط به اقدام مشابه از سوی آمریکا عنوان کرده بود و از آمریکا خواسته بود تا برای اوگذاری تانک، ابتدا واشنگتن پیش قدم شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1045260

مهمترین اخبار ایران و جهان: