نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 14:10

متلاشی شدن دو باند سرقت مسلحانه ظرف ۴۸ ساعت گذشته

زاهدان- رئیس پلیس آگاهی فراجا، گفت: در ۴۸ ساعت گذشته، دو باند سرقت مسلحانه در استان سیستان و بلوچستان شناسایی و متلاشی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد قنبری پیش از ظهر پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به متلاشی شدن دو باند سرقت مسلحانه در سطح استان سیستان و بلوچستان، افزود: پدیده شوم سرقت پدیده‌ای است که مردم را آزار می‌دهد و بر روح و روان آنان اثر مستقیم داشته و اموالشان را نیز مورد هدف قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: پلیس تمام توان عزم خود را جذب کرده در ادامه اقدامات بسیار وسیع و گسترده‌ای که در این رابطه انجام می‌دهد در تلاش برای تنگ‌تر کردن عرصه برای سارقان است.

این مقام ارشد انتظامی در استان، بیان کرد: توسط افراد یکی از باندهای متلاشی شده سرقت مسلحانه، یک مورد قتل نیز کشف شده و افراد آن باند به قتل فرد اعتراف کرده‌اند و امروز نیز خانواده ایشان در جمع حضور دارند تا بدانند چه اقداماتی برای شناسایی و دستگیری فرد انجام شده است، اعضای این باندها، قصی القلب شده و جان انسان‌ها برایشان مهم نیست و در این راستا با توجه به تشکیل شدن بخش ویژه ای در حوزه قضائی استان، امیدواریم هرچه سریع‌تر به مجازات عملشان برسند.

وی با تاکید بر انجام شدن هماهنگی‌های لازم با دادستان و حوزه قضائی در برخورد با سارقین، اظهار کرد: با اقدامات اطلاعاتی و با هماهنگی‌های قضائی، ظرف ۴۸ ساعت گذشته در این خطه پهناور، ۹۷ فقره سرقت کشف، ۱۵۰ سارق دستگیر، دو فقره سرقت مسلحانه در سطح استان کشف، دو فقره سرقت به عنف کشف، دستگیری ۹ نفر سارق به عنف، دستگیری ۷ قاتل متواری، رهایی یک مورد گروگان و دستگیری گروگانگیر، کشف ۲۰ قبضه سلاح و دستگیری یازده نفر مال‌خر در استان انجام شده است.

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و حوزه قضائی، برخورد قاطع، وسیع، دامنه دار با سارقان در راستای کاهش این پدیده در سطح استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: پلیس با تمام توان به میدان آمده و به دنبال شناسایی سارقین، قاتلین و تمامی افرادی هستند که جرمی را مرتکب شده‌اند و هیچ خلافکاری نمی‌تواند از چشمان تیزبین پلیس فرار کند و در سریع‌ترین زمان دستگیر و تحویل مقامات قضائی جهت دریافت مجازات مربوطه خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1040416

مهمترین اخبار ایران و جهان: