نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 16:03

غفوری فرد انقلابی بود، انقلابی ماند و انقلابی از دنیا رفت

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مرحوم غفوری‌فرد یک سیاستمدار دانشمند و سیاستگذار بود و از مسائل آکادمیک و دانشگاهی، فهم بسیار عمیق و همه‌جانبه‌ای از مسائل داشت.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - تسنیم نوشت: «مهدی عرب‌صادق»  معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی، با اشاره به درگذشت مرحوم حسن غفوری فرد اظهار کرد: آقای غفوری‌فرد به معنای واقعی دلسوز انقلاب و مردم بود. مرحوم علی‌رغم بیماری و سختی که در حضور در جلسات داشتند بسیار منضبط و متعهد بود و در جلسات، مشارکت منظمی داشت.

وی افزود: تقریبا دو هفته گذشته مکالمه تلفنی نسبتا طولانی با وی در مورد مسائل مربوط به انرژی کشور داشتم.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در انتخابات خانه احزاب به آقای غفوری فرد اصرار کردیم که مسئولیت فراکسیون اصولگرایان را بپذیرند  چرا که تجربه ارزشمند و ذی‌قیمت وی واقعاً راهگشا بود، در مسائل و حواشی که ایجاد شد متانت، تواضع و سعه صدر وی که از ایمان وی بود مثال‌زدنی بود.

عرب‌صادق تصریح کرد: غفوری فرد یک سیاستمدار دانشمند و سیاستگذار بود و در موضوعات تخصصی گاهی از وی تلفنی یا حضوری مشورت می‌گرفتم، علیرغم گذشت زمان زیاد از مسائل آکادمیک و دانشگاهی، فهم بسیار عمیق و همه‌جانبه از مسائل داشت. وی هم از برترین‌های عرصه علم در حوزه فیزیک و صنعت برق بود و استاد تمام دانشگاه امیرکبیر بود و همزمان یک سیاستمدار ولایی و انقلابی بود.

وی با بیان اینکه در زمینه علمی، خیلی خوب مشکلات را می‌شناخت، مسئله را استخراج می‌کرد و راه‌حل هم داشت، بیان کرد: در دوره تصدی وی بر وزارت نیرو، یک دانشمند متخصص منشاء شکوفایی در صنعت بود و مسائل را دقیق می‌دانست. مرحوم غفوری‌فرد حتی در مقاطعی که دبیر کل تشکل‌های دیگر بود، مؤتلفه‌ای بودن خود را مقدم می‌دانست و حتی در این اواخر در جلساتی که وی را دعوت می‌کردیم حضور به‌موقع و فعال داشتند و تواضع او، همواره ما را شرمنده می‌کرد‌.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: غفوری‌فرد انقلابی بود و ماند و انقلابی هم از دنیا رفت و فضیلت‌های علمی وی، او را دچار خودبینی نکرد. در موضوعات سیاسی مشترکی که با وی داشتیم همواره بر حضور جدی و مشارکت جوانان تأکید می‌کرد و اگر جایی لازم بود حضور خود را کمرنگ می‌کرد که جوانان مؤثرتر و با انگیزه‌تر شوند.

عرب صادق در پایان تأکید کرد: نظر شخصی بنده همواره این بوده که توفیقات علمی و رفاهی هر کشور به رابطه  سیاست‌مداران با دانشمندان جامعه آن کشور وابسته است. آقای غفوری‌فرد، اهل علم و عمل  بود و آن ظاهر و بارز بود. از گروه‌بازی و لابی سیاسی دور بود، او به سیاست خدامحور، جامع و عالمانه می‌نگریست و در این نگرش منیت راه نداشت.

یادآور می‌شود، مراسم تشییع پیکر این سیاستمدار انقلابی پیش از ظهر امروز جمعه، 19 اسفندماه همراه با اقامه نماز رهبر معظم انقلاب برگزار شد و پیکر وی برای خاکسپاری در حرم مطهر رضوی به مشهد انتقال یافت.

پایان پیام/ت

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1084660

مهمترین اخبار ایران و جهان: