نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 14:19

۱۱۰ میلیارد تومان جرایم مالیاتی در خراسان جنوبی بخشوده شد

بیرجند- مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: میزان بخشودگی جرائم مالیاتی در خراسان جنوبی طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کریمدادی صبح دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از راه‌های تأمین درآمدهای دولت از محل وصول مالیات است و نقش تنظیم گری را در اقتصاد ایفا می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه نظام مالیاتی ما مبتنی بر تسهیل‌گری است، بیان‌کرد: دولت سیزدهم از همان ابتدای فعالیت عزم خود بر اصلاح ساختار مالیاتی نشان داد و این مهم در بودجه ۱۴۰۱ به عنوان نخست سند مالی دولت منعکس شد.

اشاره‌ای به اقدامات دولت در حوزه مالیات

کریمدادی با بیان اینکه تعریف پایه‌های مالیاتی جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی از اقدامات مهم دولت سیزدهم بوده است، گفت: تعیین مالیات بر عایدی سرمایه و تعیین مالیات بر مجموع درآمد از دیگر اقدامات دولت از ابتدای فعالیت است.

وی اظهار کرد: با این اقدامات تمایل به معافیت‌های مالیاتی در اقتصاد کشور را می‌توان کنترل کرد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه ۸۳ درصد از بودجه جاری استان از محل درآمدهای مالیاتی تأمین می‌شود، بیان کرد: نسبت وصول مالیات در خراسان جنوبی ۰.۳ درصد به نسبت کل کشور است.

کریمدادی ادامه داد: ۹۵ درصد از درآمدهای خراسان جنوبی در ۱۰ ماهه اول سال جاری محقق شده است که برای ما بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه از ۹ درصد مالیات ارزش افزوده‌ای که پرداخت می‌کنیم یک درصد سهم مالیات سلامت است، بیان‌کرد: در سال ۱۴۰۰ از محل مالیات ۱۱۵ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و ۴۳ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای روستاهای فاقد دهیاری و ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیارد برای برای مناطق عشایری خراسان جنوبی واریز شده است.

افزایش واریزی به حساب شهرداری‌ها

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع ۱۷۳ میلیارد تومان پرداختی از محل مالیات در سال گذشته داشته‌ایم، ادامه داد: در ده ماهه نخست سال جاری به پشتوانه مشارکت مردم و فعالان اقتصادی افزایش قابل توجهی را در اعتبار واریزی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری داشتیم.

کریمدادی افزود: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری پرداختی به شهرداری‌ها به مبلغ ۱۲۶ میلیارد تومان بوده که ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه به حساب دهیاری‌ها در همین بازه زمانی ۶۸ میلیارد تومان واریز شده است، بیان کرد: همچنین از محل مالیات به روستاهای فاقد دهیاری هفت میلیارد تومان و به مناطق عشایری خراسان جنوبی نیز ۲۵ میلیارد تومان واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۲۳ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری واریز شده تا گامی در راستای محرومیت زدایی برداریم.

پروژه‌هایی که از محل مالیات به سرانجام رسید

وی با بیان اینکه سهم مالیاتی پارک‌های علم و فناوری ۱۰۰ میلیون تومان بوده است که به صورت مستقیم پس از پرداخت به حساب خود پارک‌ها برگشت خورده است، گفت: از محل پرداختی‌های ما به دهیاری‌ها پروژه‌های بسیار خوبی چون بوستان الهیه بیرجند، بوستان شهید احمدی روشن و تکمیل مرکز تفریحی محله کارگران بیرجند و غیره به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی در زمینه بخشودگی جرایم مالیاتی نیز اظهار کرد: میزان بخشودگی جرایم مالیاتی در خراسان جنوبی طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046116

مهمترین اخبار ایران و جهان: