نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 18:39

تشکیل شورای توسعه تشکل‌های مردم نهاد تصویب شد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس مصوبات این کمیسیون در خصوص طرح ناظر بر تأسیس فعالیت سازمان‌های مردم نهاد را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصالح جوکار با اشاره به نشست امروز (دوشنبه اول اسفند ماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: بررسی طرح ناظر بر تأسیس فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در دستورکار بود پیش از این تا ماده ۷ این طرح تصویب شده بود و امروز تا ماده ۲۶ را بررسی و اصلاح کردیم و تعدادی از مواد حذف شد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشکیل شورای توسعه تشکل‌های مردم نهاد و شرح وظایف آنها تصویب شد، شورای فنی که برای حوزه آموزش دیده شده بود حذف و وظایف آن در شورای توسعه ادغام شد.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون، شورای ارزیابی در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی برای صدور مجوز تشکل‌ها، آموزش‌ها، ارزیابی تشکل‌های اجتماعی و صدور رأی برای تشکل‌های غیر فعال، تشکیل خواهد شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: بررسی طرح ناظر بر تأسیس فعالیت سازمان‌های مردم نهاد همچنان ادامه دارد که باقی مواد آن در نشست‌های بعدی کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046560

مهمترین اخبار ایران و جهان: