نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 10:18

ثبت بیش از ۳۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری

سرپرست مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۲۷۷ هزار و ۴۰۹ تماس با اورژانس ۱۱۵ طی ۱۷ ماه اخیر، ۳۲ هزار و ۷۳۴ مورد مزاحمت تلفنی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، محمود شمسی‌پور گفت: از ابتدای آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، ۶ پایگاه اورژانس جاده‌ای در دورک اناری، میلاس، نقنه، گوجان، یانچشمه و گرمدره افتتاح شده است.

سرپرست مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری یکپارچه‌سازی مراکز پیام اورژانس پیش‌بیمارستانی در شهرستان‌ها در قالب اداره دیسپچ در مرکز استان و اختصاص یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه موتورلانس از مرکز اورژانس کشور به اورژانس استان را از دیگر اقدامات شاخص انجام‌شده طی مدت مذکور عنوان کرد.

شمسی‌پور با اشاره به اینکه طی این مدت، ۷۰ نیروی پیمانی با برگزاری آزمون کشوری در مرکز اورژانس استان استخدام شده‌اند، بیان کرد: علاوه بر راه‌اندازی سه پایگاه آموزشی و مهارت‌آموزی در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و لردگان برای تکنسین‌های جدیدالورود و دانشجویان فوریت‌های پزشکی، اولین دوره آزمون سطح‌بندی تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی استان نیز برگزار شد.

وی از خرید، نصب و راه‌اندازی ۳۵ دستگاه تله مدیسین (پزشکی از راه دور) با هزینه ۱۵ میلیارد ریال، بازسازی ۱۰ دستگاه آمبولانس فرسوده با هزینه ۲۰ میلیارد ریال و تکمیل ۵۰ درصدی ساختمان ستادی اورژانس استان خبر داد و افزود: طی این مدت مرکز دیسپچ ناشنوایان نیز در اداره دیسپچ اورژانس استان افتتاح شد.

ثبت بیش از ۳۲ هزار تماس مزاحمت تلفنی با اورژانس

سرپرست مرکز اورژانس استان به برقراری ۲۷۷ هزار و ۴۰۹ تماس با اورژانس ۱۱۵ طی ۱۷ ماه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد، ۵۹ هزار و ۸۴۹ مورد به انجام ماموریت منجر شد.

شمسی‌پور ضمن اشاره به اینکه از مجموع تماس‌ها، ۳۲ هزار و ۷۳۴ مورد مربوط به مزاحمت تلفنی است، گفت: ۱۷ هزار و ۷۹۱ مورد نیز مربوط به ارائه خدمات مشاوره بوده است.

وی تعداد کل ماموریت‌های انجام‌شده طی این مدت را ۶۴ هزار و ۲۰۵ مورد اعلام کرد و بیان داشت: تعداد ماموریت‌های مربوط به حوادث ترافیکی و غیرترافیکی به ترتیب ۱۲ هزار و ۵۹۰ مورد و ۱۱ هزار و ۷۴۵ مورد بوده است.

سرپرست مرکز اورژانس استان اضافه کرد: ماموریت‌های مربوط به امدادرسانی به بیماران در مجموع ۳۹ هزار و ۸۷۰ مورد بوده که از این تعداد چهار هزار و ۴۲۱ مورد مربوط به بیماران قلبی، ۲ هزار و ۹۵۶ مورد مربوط به بیماری‌های تنفسی و ۳۲ هزار و ۴۹۳ مورد مربوط به سایر بیماری‌ها بوده است.

زایمان موفق ۲۴ مادر به کمک اورژانس هوایی

شمسی‌پور تعداد ماموریت‌های اورژانس هوایی استان را ۹۷ مورد عنوان کرد و افزود: در ۱۷ ماه اخیر ۲۶ مورد احیا و ۲۴ مورد زایمان موفق به کمک تکنسین‌های اورژانس هوایی انجام شده است.

وی اظهار کرد: تعداد موارد غرق‌شدگی و مسمومیت با CO طی این مدت به ترتیب ۳۵ و ۵۲۴ مورد گزارش شده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1071216

مهمترین اخبار ایران و جهان: