نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 17:55

تفرقه افکنی دشمن با اتحاد امت های اسلامی خنثی می شود

گرگان- نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: تفرقه افکنی و دامن زدن به جدایی بین امت‌های اسلامی مهمترین رویکرد دشمنان بوده که اتحاد و وحدت بین مسلمانان این توطئه را خنثی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی عصر سه‌شنبه در آیین افتتاح همایش ملی تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب در گرگان اظهار کرد: امپریالیسم جهانی همه توان و قدرت حقیقی و مجازی خود را به کار گرفته تا با دامن زدن به برخی از اختلاف نظرها، امت‌های اسلامی را از هم دور کند و در این مسیر از هر حربه‌ای هم استفاده می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان افزود: تفرقه راهبرد اصلی جبهه استکبار بوده و تنها راهی که می‌تواند این دسیسه را خنثی کند اتحاد ملی است.

وی ادامه داد: وحدت اسلامی و تقریب مذاهب در همه کشورهای اسلامی به هدف مشترکی تبدیل شده و حاکمان اسلامی بر این باور هستند که برای غلبه بر توطئه‌های دشمنان و به‌خصوص کشورهای استمعاری راهی جز اتحاد ندارند.

امام جمعه گرگان افزود: برگزاری چنین محافلی باعث تألیف قلوب شده و باید زمینه جهانی شدن این اجلاس هم فراهم شود تا به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: عمل صالح در نزد پروردگار متعال فقط عبادت و ادای فرضیات نیست بلکه حرکت در مسیر وحدت و اتحاد برادران مسلمان هم عملی صالح تلقی می‌شود که اجری عظیم برای آن پیش بینی شده است.

نورمفیدی گفت: در وقایع اخیر در جمهوری اسلامی ایران دشمن همه توان خود را برای واردکردن آسیب به ایران به‌کار گرفت اما با هوشیاری و بصیرت مردم در رسیدن به هدف شوم خود ناموفق بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1038460

مهمترین اخبار ایران و جهان: