نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 21:27

کرملین: روسیه از معاهده «استارت نو» خارج نمی‌شود

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز به خبرنگاران گفت: روسیه از معاهده «استارت نو» خارج نمی‌شود؛ موضوع کنونی تعلیق است. همچنین؛ برنامه‌ای برای تماس میان بایدن و پوتین وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که روسیه می خواهد اطمینان حاصل کند که برابری هسته ای بین قدرت ها رعایت می شود.

دبیر مطبوعاتی کاخ کرملین در این خصوص به خبرنگاران گفت: روسیه از معاهده کاهش تسلیحات راهبردی (استارت نو) خارج نمی شود. ما در مورد تعلیق صحبت می کنیم، هدف اصلی این است که اطمینان حاصل شود که برابری هسته ای همچنان رعایت می شود. برابری هسته ای زمانی است که ۲ یا چند کشور دارای کلاهک هسته ای دارای تعداد مساوی یا تقریبا مساوی کلاهک باشند، به طوری که هیچ کشوری از مزیت قاطع برخوردار نباشد. ... هنوز هیچ برنامه ای برای تماس میان پوتین و بایدن برنامه ریزی نشده است.

وی در ادامه افزود: مفهوم جدید سیاست خارجی روسیه در روزهای آینده منتشر خواهد شد.... تنش در روابط میان روسیه و مولداوی به سطح بالایی رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1049260

مهمترین اخبار ایران و جهان: