نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 18:54

ارسال ۱۵۰ اثر به دبیرخانه رویداد کتاب سال مهدوی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از ارسال بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه کتاب سال مهدوی خبر داد و گفت: در گیلان امسال علاوه بر دنبال برنامه ویژه در حوزه مهدویت، شاهد برگزاری جشنواره کتاب سال مهدوی هم بودیم که تاکنون ۱۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال و ۱۲ اثر بعد از داوری برگزیده شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا آرام ظهر امروز در افتتاحیه استانی کتاب سال مهدوی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه میزان ایمان افراد در دوران قبل از ظهور سنجیده می‌شود، اظهار کرد: در روزگاری زندگی میکنیم که در غربالگری قبل از ظهور هستیم به طوری که میزان ایمان افراد برای عصر ظهور سنجیده می‌شود. 

وی با تاکید بر آماده‌سازی جامعه برای ظهور حضرت مهدی (عچ) گفت: در دوران قبل از ظهور چه بسا افرادی که نوعی منتظران ظهور هستند در غربالگری کم بیاورند که بسیار تامل برانگیز است. 

مدیرکل پشتیبانی معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نشانه‌های ظهور را اتصال حقیقت ظهور با انتظار حقیقت دانست و بیان کرد: در عصر انتظار باید حقیقت ما به حقیقت ظهور متصل شود زیرا این حرکت با معرفت آغاز می‌شود. 

آرام با بیان اینکه برای ظهور حضرت مهدی (عج) ۲ شرط مهم لازم است، افزود: ایمان قوی و صبر بسیار زیاد است که اگر این شرط تحقق وعده ظهور عملی شود بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود. 

انتخاب الگوهای مختلف توسط جوانان بسیار مخرب است
مبلغ و فعال فرهنگی بین المللی اسلامی از کشور آرژانتین نیز در این مراسم با بیان اینکه مسئله امامت و ولایت مهم‌ترین تناقض در مسئله ایمان است، اظهار کرد: عظمت الگوها در دین مبین اسلام با دیگر ادیان بسیار زیاد است زیرا در دین اسلام، قرآن یک الگو الهی و ارزشمند است. 

سهیل اسعد با ابرار نگرانی از انتخاب الگوهای مختلف توسط جوانان در ادیان مختلف گفت: در دیگر ادیان برخی از افراد الگوهای بسیاری را برای خود انتخاب می‌کنند که می‌تواند به شدت مخبرب بوده و جامعه را منحرف کند. 

تزریق نگرش مهدویت در جامعه منجر به فراهم‌سازی زمینه ظهور می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مسئله مهدویت یک نقطه اشتراک مهم در بین تمامی ادیان الهی است، اظهار کرد: مهدویت در دین اسلام و تشییع دارای اهمیت بسیار زیادی است لذا به دلیل ایجاد شبهه در خصوص مهدویت و گستردگی آن، بر همگان واجب است تا به این حوزه توجه جدی کنند. 

محمد دوستار یکی از ویژگی‌های مهدویت را امیدواری به جهان آینده دانست و گفت: بدون شک توجه به مهدویت منجر به افزایش امید نسبت به جهان آینده شده و زندگی را پربار‌تر می‌کند. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد نگرش و رفتار مهدویت در جامعه بیان کرد: تزریق نگرش مهدویت منجر به رفتار مهدوی و در نتیجه درآن نگرش مهدویت در جامعه اسلامی می‌شود لذا دشمن در تلاش است تا از این مسئله جلوگیری کند. 
به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان پ، تمامی واحدهای دانشگاهی باید به رفع شبهات در خصوص مهدویت عمل کرده و آن را در اختیار علما قرار دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه دشمن به طور شبانه‌روز در حال ایجاد شبهه در خصوص مهدویت است، گفت: وظیفه دانشگاه تحلیل و تبیین در حوزه مهدویت است و به این منظور دبیرخانه مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است. 

دوستار از ارسال بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه کتاب سال مهدوی خبر داد و افزود: در استان گیلان امسال علاوه بر دنبال برنامه ویژه در حوزه مهدویت، شاهد برگزاری جشنواره کتاب سال مهدوی هم بودیم که تاکنون ۱۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال و ۱۲ اثر بعد از داوری برگزیده شدند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1066960

مهمترین اخبار ایران و جهان: