نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 19:32

تذکر جدی به گرانفروشان در بهمئی/ گشت مشترک و بازیرسی ویژه در ایام عید و ماه مبارک رمضان

مسئولان نظارت بر بازار بهمئی به افرادی که فکر گرانفروشی به ویژه در ایام نوروز دارند تذکر جدی دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی گشت بازرسی با محوریت ایام عید نوروز در شهرستان بهمئی با حضور تعزیرات، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، اتاق اصناف ، اماکن نیروی انتظامی و شبکه بهداشت برگزار شد.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان بهمئی گفت: کار بازرسی و نظارت بر واحد های صنفی خدماتی توزیعی و تولیدی شهرستان بهمئی با همکاری و همراهی ادارات بازرسی و موسسات ذیربط سازمان صنعت معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی اتاق اصناف شبکه بهداشت و مراجع انتظامی در سطح شهرستان بهمئی برگزار شده است.

ارسلان عباسی افزود: با توجه به تقارن بهار معنوی رمضان و بهار طبیعت در سال جدید شروع اولین مرحله گشت های مشترک بازرسی از ۸ اسفند ماه ۱۴٠۱ تا ۲۹ اسفند ۱۴٠۱ در سطح شهرستان و توابع آن با همکاری ادارات بازرسی و نهادهای ذیربط انجام خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: در مرحله ی دوم بازرسی با توجه به حساسیتی که هم اکنون در بازار و سطح شهرستان وجود دارد با شدت بیشتر از اول فروردین ۱۴٠۲ تا ۴ اردیبهشت ۱۴٠۲ به صورت گشت های مشترک بازرسی و با حضور تعزیرات حکومتی شهرستان به صورت سیار و ثابت در اداره و بیرون از محوطه اداره ادامه خواهد داشت.

عباسی گفت: صنوفی که دنبال سودجویی و اخلال در نظام بازار هستند با توجه به آرمان های تعریف شده از سوی دولت و سازمان تعزیرات حکومتی اشد مجازات قانونی برای آنها اعمال خواهد شد و از هم اکنون به تمامی کسانی که به نحوی دنبال اخلال در نظام بازار هستند گفته می شود که فکر سودجویی و اخلال در نظام بازار را از سر خود بیرون کنند چون از ذره بین تعزیرات حکومتی و بازرسی خارج نیستند. 

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان بهمئی در پایان گفت: این بازرسی با هماهنگی و تابع بخشنامه هایی که از طرف ستاد مرکزی تعزیرات حکومتی و نهادهای بازرسی اعمال می‌شود هر ساله با شدت بیشتری انجام می‌شود.

بارزس و نماینده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی هم گفت:  بازرسی از سطح بازار شهرستان صورت گرفت و با متخلفین برخورد شد.

محمد صادق کرامتی افزود: جهاد کشاورزی طی سال ۱۴٠۱ مرتب و به صورت منظم توزیع کالای دولتی مرغ منجمد روغن و برنج دولتی داشت. 

وی ادامه داد: امروز نیز ۴ تن گوشت قرمز و ۲ تن گوشت مرغ منجمد در حال توزیع است.

کرامتی گفت: بازرسی به صورت منظم ادامه خواهد داشت گشت مشترک برای عید نوروز داریم توزیع میوه شب عید نیز داریم که در ایام عید توزیع خواهد شد قبل و بعد از عید بازرسی به صورت منظم انجام خواهد شد.

بازرس و نماینده مدیر صنعت معدن و تجارت شهرستان بهمئی هم گفت: با توجه به برنامه هایی که ما هر ساله در ایام نوروز و قبل از آن داریم بازرسی به صورت گشت مشترک به همراه ادارات متولی به صورت روزانه برگزار می‌شود از واحدهای صنفی شهرستان بارزسی به عمل می آید.

جمال‌الدین حمیدی گفت: همچنین در صورت مشاهده تخلف از صنوفی که بازرسی انجام میشود پرونده ی صنوف تشکیل میشود به همراه همکاران و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده میشود.

وی ادامه داد: در راس مدیریت تعزیرات تشکیل پرونده و حکم برای واحدهای متخلف صادر و همچنین با توجه به نزدیکی ایامی که داریم برنامه ی کشیک از ۱۵ اسفند ماه تشکیل میشود به همراه ادارات همکار تا ۱۵ فرورین بازرسی ها به صورت منظم و مکرر ادامه خواهد داشت.

حمیدی در پایان گفت: با توجه به اینکه بحث گران فروشی و عدم درج قیمت بعضی از صنوف مشاهده میشود با اطلاع رسانی و تصویب نرخ های کمیسیونی نرخ گذاری در شهرستان انجام و به اطلاع صنوف شهرستان رسانده می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1067016

مهمترین اخبار ایران و جهان: