نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 10:03

۸۰ درصد سیستم سخت افزاری راه و شهرسازی بروزرسانی شده است

اردبیل - رئیس اداره فنی، ارتباطات و اطلاعات راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در دو سال اخیر با تأمین اعتبارات مناسب ۸۰ درصد سیستم سخت افزاری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بروزرسانی شد.

رامین خان‌سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اخیراً عمده فعالیت‌های راه و شهرسازی در فضای سایبری و مجازی متمرکز شده که با توجه به حساسیت موضوع ما تأمین امنیت زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری اداره کل را در اولویت قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: به‌روزرسانی سیستم امنیتی و اطلاعاتی اداره کل راه و شهرسازی در اولویت قرار گرفته و ما با بهره‌گیری از آنتی ویروس و لاینسس موفق شدیم سیستم ارتباطی و اطلاعاتی اداره کل را به وضعیت و شرایط مطلوب برسانیم.

رئیس اداره فنی، ارتباطات و اطلاعات اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از انتقال اتاق سرور به طبقه سوم اداره کل راه و شهرسازی خبر داد و گفت: جداسازی اینترنت از شبکه داخلی و شکل‌گیری نرم افزارهای جدید در این حوزه از دیگر اقدامات مؤثر بوده است.

خان‌سلطانی به برگزاری جلسات به شکل ویدئوکنفرانس اشاره و تصریح کرد: با این اقدام ۹۰ درصد جلسات حضوری حذف شده و در سامانه‌های جدید امکان برقراری ارتباطات فراهم آمده است.

وی افزود: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در قالب سامانه یکپارچه وزارتخانه ثبت نام خود را انجام داده و پایش دقیق این اطلاعات و تائید آنها به صورت ملی انجام می‌شود.

رئیس اداره فنی، ارتباطات و اطلاعات اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از راه اندازی مانیتورینگ مجهز در راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: همکاران ما از ساعت ۱۹ شب تا ۷ صبح با قطع ارتباط سازمان با بیرون سعی می‌کنند جلوی حملات سایبری و ارتباط‌گیری مشکوک را بگیرند.

خان‌سلطانی اضافه کرد: در دو سال گذشته با توجه ویژه مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ۷۰ تا ۸۰ درصد سیستم سخت افزاری به‌روزرسانی شده و تلاش بر این است تا در همه حوزه‌ها ارتقای امنیت ارتباطی و اطلاعاتی را بالا ببریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1026960

مهمترین اخبار ایران و جهان: