نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 19:37

پیاده‌روی نیمه شعبان جهرمی ها ۴۸ ساله می‌شود

جهرمی ها امسال نیز با شرکت در همایش پیاده روی خانوادگی در نیمه شعبان چهل و هشتیمن سال حضور خود را در شوق میلاد امام عصر (عج) به نمایش می گذارند.

فرمانده تیپ نیروی مخصوص ۳۳ المهدی (عج)، ضمن گرامیداشت میلاد مسعود حضرت ولیعصر (عج) در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: امسال برای ۴۸ سال پیاپی، پیاده‌روی منتظران ظهور شهرستان جهرم از ابتدای مسیر منتهی به تپه نور الشهدای این شهرستان که مدفن ۵ شهید گمنام است، برپا می‌شود.

 سردار جواد امیرسالاری افزود: قدمت همایش پیاده روی مردم جهرم در سالروز میلاد مسعود حضرت ولیعصر (عج) به بیش از ۴۸ سال می رسد. 

وی با بیان اینکه اهالی جهرم و گاه شهرهای اطراف به صورت خودجوش و مردمی در نیمه ماه شعبان به بلندای کوه بونیز و جایی که در زبان محلی «یامهدی» و امروز "تپه نورالشهدا" نامیده می‌شود، میرفته اند، عنوان کرد: این برنامه با تغییرات جزیی سه سالی است که در جوار مزار مطهر شهدای گمنام این شهرستان برپا می‌شود، زیرا در گذشته این شهرستان متبرک به حضور شهدای گمنام در این نقطه از شهر نشده بود. 

سردار امیرسالاری با اعلام اینکه امسال ۳۰ موکب خدمت‌رسان پذیرای زائران این مسیر هستند، اظهار داشت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته در مسیری که به نام «تپه الشهداء» مشهور است، موکب‌های خدمت‌رسان از نقاط مختف شهرستان جهرم حضور خواهند داشت و خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: این موکب‌ها به طور رسمی فعالیت خود را از ظهر روز چهارشنبه ۱۷ اسفندماه آغاز می‌کنند.

فرمانده تیپ نیروی مخصوص ۳۳ المهدی(عج) با تاکید بر اینکه این اجتماع مردمی به همت تیپ المهدی(عج)، شهروندان و سایر دستگاه ها و نهادهای شهرستان جهرم همه ساله در نیمه شعبان برگزار می‌شود، اعلام کرد: این اجتماع بزرگ مردمی از ساعت ۱۵ روز چهارشنبه ۱۷ اسفند آغاز و با اقامه نماز مغرب و عشاء و نورافشانی خاتمه می یابد.

سردار امیرسالاری، خاطرنشان ساخت:  برای حضور میانسالان نیز وسیله ایاب و ذهاب تدارک دیده شده تا آنان نیز بتوانند در جشن باشکوه میلاد صاحب الزمان(عج)  شرکت کنند. 

وی ادامه داد: نورافشانی و اجرای برنامه های شاد و متنوع و همچنین اجرای گروه‌های سرود در طول مسیر از دیگر برنامه های این اجتماع عظیم مردمی است.

به گزارش خبرنگار فارس، مسیر پیاده روی جهرمی ها تا "تپه نور الشهدای" این شهرستان یک مسیر سر بالایی با شیب تند است که یک و نیم کیلومتر تخمین زده شده است.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079960

مهمترین اخبار ایران و جهان: