نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 13:04

رییس اتحادیه پوشاک مشهد: انبارها تکمیل است اما فروش ناچیزی داریم/ در گذشته تا حدود ۵۰ درصد تولیدات پوشاک استان را صادر می کردیم

رییس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک مشهد درباره شرایط تولید و فروش پوشاک در آستانه عید نوروز گفت: وضعیت تولید پوشاک خیلی خوب است اما به خاطر قیمت های بالا فروش کمی داریم.

محسن مرادی در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: آمار جدیدی از میزان تولید و فروش پوشاک در کارگاه های زیرمجموعه اتحادیه نداریم اما انبارها پر است و فروش بسیار ناچیزی داریم. تولیدکننده ها منتظر و امیدوارند تا ببینند هفته آخر سال چه اتفاقی می افتد و بازار چه شرایطی دارد.

وی افزود: در مقاطعی تا حدود ۵۰ درصد تولیدات پوشاک استان را صادر می کردیم که دو کشور عراق و افغانستان، مقصد اصلی تولیدات خراسان رضوی بودند. این در حالی است که به مرور، صادرات ما افت کرده و اکنون بخش کمی از تولیدات پوشاک در استان خراسان رضوی به کشورهای عراق و افغانستان صادر می شود.

مرادی ادامه داد: از آن جایی که تولیدات پوشاک ترکیه به این کشورها وارد شده است اکنون ظرفیت زیادی از تولید پوشاک در استان بدون استفاده مانده است. چون تولیدات این کشور با قیمت پایین تری به دست مصرف کننده می رسد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک مشهد با مقایسه شرایط تولید پوشاک در خراسان رضوی و کشور ترکیه گفت:در کشور ما از تولیدکننده حمایت واقعی نمی شود و حتی صاحبان تولیدی ها برای حفظ نقدینگی یا کوچک ترین مشکلات مالی مجبورند از تسهیلات بانکی با سودهای تا ۲۳ درصد استفاده کنند. این ها باعث شده تا تولید با قیمت پایین برای تولیدکننده ما توجیهی نداشته باشد و تولیدکننده خراسانی در رقابت با تولید کنندگان کشورهای دیگر عقب بماند.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079060

مهمترین اخبار ایران و جهان: