نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 17:06

مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال زنجان راه‌اندازی می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی زنجان از راه‌اندازی مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال زنجان خبر داد و گفت: مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی زنجان سرآمد شمالغرب کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی استاندار زنجان و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همراهی رئیس و اعضای هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان، از مرکز در حال احداث توسعه اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی زنجان بازدید و از نزدیک در روند کار و تکمیل این مرکز قرار گرفتند.

در همین راستا علی یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های اتاق زنجان در راستای حمایت از فناوری‌های نوین و کسب و کارهای دانش بنیان، اظهار کرد: برنامه‌های اتاق هر ساله بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و در راستای رسالت‌های اتاق در بخش‌های مختلفی پیگیری می‌شود که امسال این برنامه‌ها با نگاهی ویژه به بخش کسب و کارهای نوین و فناور و صادرات و رشد آن صورت گرفته است.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان از احداث مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان خبر داد و افزود: این مرکز در راستای برنامه‌های اتاق در حال طی پروسه اجرایی خود بوده و ساختمان آن نیز در حال تکمیل و بهره‌برداری در آینده‌ای نزدیک است.
وی با اشاره به اینکه مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال اتاق در مجتمع ادارات زنجان و در ساختمانی در مجاورت و نزدیکی اتاق برای سهولت دسترسی مخاطبان اتاق در حال احداث است، تصریح کرد: با توجه به اینکه تکنولوژی و نوآوری نقش مهمی در رشد اقتصاد کشور دارد احداث این مرکز در دستور کار اتاق بازرگانی زنجان قرار گرفت.
یگانه فرد بیان کرد: ارتقای جایگاه و کسب سهم مناسب از اقتصاد دیجیتال و شکوفایی کسب و کارهای دانش بنیان خلاق و مولد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات مبتنی بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی یکی از اصلی‌ترین اهداف ایجاد مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی زنجان است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه تحریک و جذب سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد دیجیتال، توسعه کاربری از فناوری‌های نوین، توسعه شیوه‌های کسب و کارهای نوین از جمله مواردی است که در توسعه اقتصاد دیجیتال می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند، ابراز کرد: اتاق بازرگانی زنجان با هدف توسعه مهارت و نگهداشت سرمایه انسانی و فکری در کنار تسهیلات و مشوق ها در نظر دارد تا توسعه اقتصاد دیجیتال در استان زنجان را هر چه بیشتر توسعه دهد.
وی با بیان اینکه ضرورت پیوند با بازار ها و فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی و ورود به زنجیره ارزش جهانی از جمله اهدافی است که در بلند مدت برای  مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: شناخت ظرفیت های بازارهای جهانی و منطقه‌ای و سیاست گذاری بر اساس این مهم در راستای توسعه صادرات که نیازمند تدوین استراتژی ملی صادرات در حوزه فناوری‌های نوین و الکترونیک است می‌تواند کمک شایانی به توسعه اقتصاد دیجیتال کند.
شایان ذکر است، مرکز توسعه اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی زنجان در ساختمانی پنج طبقه و با هدف رشد و حمایت از صنایع دانش بنیان در تولید و صادرات و همچنین صنایع خلاق استان زنجان احداث خواهد شد.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079660

مهمترین اخبار ایران و جهان: