نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 13:06

تحقق ۸۲ درصدی سهمیه اشتغال در لرستان/ به دستگاه‌های کم‌کار تذکر داده شد

استاندار لرستان گفت: بیش از ۸۲ درصد آمار ۳۹ هزار سهمیه اشتغال استان تحقق پیدا کرده، اما این معنی را ندارد که این ۸۲ درصد دقیق است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، فرهاد زیویار پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جلسه شورای اشتغال با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: مبنای جلسه بر اساس گزارش ارائه شده از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قرار داده شد.

استاندار لرستان با اشاره به ثبت بیش از ۳۲ هزار شغل در سامانه رصد، افزود: این سامانه قواعدی دارد، از جمله اینکه دستگاه اجرایی بر اساس تعهدی که دارند، میزان شغل ایجاد شده را ثبت می‌کنند.

زیویار بیان داشت: بیش از ۸۲ درصد آمار ۳۹ هزار سهمیه اشتغال استان تحقق پیدا کرده، اما این معنی را ندارد که این ۸۲ درصد دقیق است، چرا که این آمار ۲ اشکال دارد.

وی ادامه داد: اشکال نخست اینکه برخی دستگاه‌ها میزان تعهد ایجاد شده را وارد سامانه نکردند، دستگاهی را داریم که چند صد میلیارد تومان اعتبار در اختیار آن‌ها قرار داده شده است، کارنامه‌های خوبی نیز در دهه فجر و دیگر ایام برای افتتاح پروژه‌ها وجود دارد و نمی‌شود که آمار اشتغال صفر باشد.

استاندار لرستان، بر راستی‌آزمایی اشتغال ثبت شده تاکید و تصریح کرد: این اشکال وجود دارد که چه میزان از ثبت تعهد شده‌ها واقعی است، از این رو باید راستی آزمایی شود، اینکه اعتبارات کجا اختصاص داده شده و خوب استفاده نشده است.

زیویار خاطرنشان کرد: چندین امکان برای ایجاد اشتغال وجود دارد، اینکه یک دستگاه با ایده و خلاقیت ایجاد اشتغال نماید، دیگر اینکه با اعتبارت تزریق شده به دستگاه ها که حدود ۳ هزار میلیارد تومان بوده، شغل ایجاد شود و امکان دیگر نیز تسهیلات پرداختی به متقاضیان جهت ایجاد اشتغال است.

وی با تاکید بر اینکه با مجموعه امکاناتی که عنوان شد، تعهد ذکر شده تحقق پیدا می‌کند، افزود: به برخی دستگاه‌ها تذکر داده شد که چرا اشتغال ثبت شده در سامانه رصد پایین‌تر از تعهد اولیه بوده است که باید این موضوع مورد بازنگری و بررسی قرار گیرد.

استاندار لرستان اظهار کرد: اینکه سال آینده چه تعداد شغل ایجاد می‌شود را نمی‌توان دقیق پیش‌بینی کرد، چرا که بر اساس برنامه دستگاه‌ها می توان تعهد ایجاد کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1063260

مهمترین اخبار ایران و جهان: