نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 10:53

احیای ۲۳۱ واحد تولیدی راکد و تعطیل در استان مرکزی

اراک-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی از احیای ۲۳۱ واحد تولیدی راکد و تعطیل در استان طی یک سال و نیم اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن میرزاخانی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات امسال، عدم تعادل بودجه در کشور بود، گفت: با تدابیری که دولت در ماه‌های پایانی سال اندیشید این تعادل برقرار و مشکل حل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با بیان اینکه هدف اصلی اغتشاشات اخیر، اقتصاد کشور بود، افزود: دولت برنامه‌های اصلاحی بسیار خوبی برای سال ۱۴۰۱ طراحی کرده و دشمن به خوبی فهمید که اگر این اصلاحات زیرساختی در کشور اتفاق بیفتد، جمهوری اسلامی ایران بسیار مقتدر خواهد شد، پس شروع به اقداماتی نظیر ایجاد اغتشاشات در کشور کرد و متأسفانه آسیب‌های زیادی وارد کرد.

وی با اشاره به ضرورت عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری گفت: پیش بینی‌های مقام معظم رهبری همواره درخصوص آینده محقق می‌شود و قوت قلب می‌دهد و لذا باید با سرعت بیشتری به سوی هدف‌های مدنظر حرکت کنیم.

میرزاخانی افزود: اقدامات خوبی در حدود یکسال و نیم اخیر در استان مرکزی شاهد بودیم و اتفاقات خوبی در حوزه صنعت، کشاورزی و مجموعه حوزه اقتصادی استان رخ داده است.

وی با بیان اینکه در این مدت موفق شدیم ۲۳۱ واحد تولیدی راکد و تعطیل را به چرخه تولید برگردانیم، گفت: در سطح کشور رتبه اول احیای واحدهای تولیدی را کسب کردیم.

وی اضافه کرد: جامعه هدف بسیج سازندگی و بنیادها، افراد ضعیف جامعه هستند و لذا ضرورت دارد دقت نظر بیشتری در حوزه عملکردی نسبت به این قشر از جامعه داشته باشیم.

میرزاخانی بیان کرد: در مورد نرخ بیکاری نیز برنامه ریزی ها عمدتاً باید به گونه‌ای باشد که تمرکز کار در شهرستان‌هایی باشد که نرخ بیکاری بیشتری دارند.

وی با اشاره به اینکه تجربه تلخی را در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ داشتیم که کمبود اسکناس به وجود آمد، گفت: مدیران بانک‌ها امسال باید نسبت به این موضوع دقت نظر کافی داشته باشند و نظارت ویژه ای به خودپردازهایی که در مسیر مسافران و مراکز اصلی شهرها هستند داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1096016

مهمترین اخبار ایران و جهان: