نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 09:22

خداحافظی با تمام کوچه‌های خاکی شیراز تا پایان ۱۴۰۲ / فعالیت ۲۰ تیم پیمانکار به صورت شبانه‌روزی به منظور آسفالت‌سازی هرچه زودتر شیراز

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز گفت:امیدوارم تا شب عید،پایان سال ۱۴۰۱، بتوانیم بالغ بر ۷۰ درصد آسفالت کوچه های شهر شیراز را به اتمام برسانیم و در پایان ۱۴۰۲ عملا شاهد کوچه های خاکی در شیراز نباشیم.

علی اکبر سلطانی در گفتگو با خبرنگار فارس از شیراز درخصوص وضعیت آسفالت خیابان های شیراز توضیح داد و گفت: در سال جاری تمرکز ما بیشتر بر روی اجرای آسفالت کوچه های خاکی گذاشته شد تا بتوانیم به کوچه های خاکی در مناطق مختلف سر و سامان داده و شهر شیراز را از مسئله خاکی بودن کوچه ها نجات دهیم. 

او به آخرین وضعیت اجرای آسفالت خیابانها اشاره کرد وادامه داد: مدتی با مشکل تامین قیر روبرو بودیم، اخیراً مشکل تامین قیر برطرف شده و تیم های مختلف در سطح شهر و مناطق مشغول به به آسفالت کوچه های خاکی هستند.

او تمرکز اولیه را بر ترمیم آسفالت ها دانست و اظهار داشت: تمرکز اولیه بر ترمیم آسفالت خیابان های اصلی و خیابان های شریانی به دلیل پرتردد بودنشان است. 

او ادامه داد: علاوه بر ترمیم بحث آسفالت کوچه های خاکی و زیرسازی آنها نیز به سرعت توسط  ۲۰ تیم مختلف پیمانکار در شهر شیراز، به صورت شبانه روزی با محوریت کوچه های خاکی و تعمییر خیابان های اصلی درحال  انجام است . 

وی به زمان اتمام مراحل کار پرداخت و گفت: امیدوارم تا شب عید،پایان سال ۱۴۰۱، بتوانیم بالغ بر ۷۰ درصد آسفالت کوچه های شهر شیراز را  به اتمام برسانیم و در پایان ۱۴۰۲ عملا شاهد کوچه های خاکی در شیراز نباشیم. 

اولویت با خیابان‌های اصلی

او اولویت را درمرحله اول با خیابان های شریانی دانست و گفت: اولویت اول با تعمییر و درصورت نیاز پوشش خیابان های شریانی است و در مناطق محروم نیز اولویت با مناطق ۳،۷،۵،۹و ۱۱ درنظر گرفته شده است . 

وی افزود: باتوجه به تفاهم نامه ای که بین شهرداری، استانداری و مجموعه مسکن و شهرسازی صورت گرفته، بخشی از کمربندی شیراز که ۱۸ کیلومتری کمربندی جنوبی می‌شود نیز در حال برنامه ریزی برای تعمییر است و در تلاشیم که بتوانیم تعمیرات لازم را در حدفاصل شهرک جوادیه تا پل میلاد  که از نظر آسفالت آسیب های جدی دیده است را تا قبل از نوروز انجام بدهیم تا همشهریان محترم و مسافران عزیز بتوانند به راحتی از این مسیر استفاده کنند.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1095816

مهمترین اخبار ایران و جهان: