نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 16:02

ضرورت احیا و لایروبی آب بندان ها در رشت

رشت- سرپرست فرمانداری رشت در بازدید از پروژه‌ها و آب بندان های بخش خشکبیجار این شهرستان گفت: احیا و لایروبی آب بندان ها برای رونق گردشگری در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از پروژه‌ها و آب بندان های بخش خشکبیجار رشت اظهار کرد: احیا و لایروبی آب بندان های کشاورزی جهت رونق گردشگری در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخش خشکبیجار دارای ۱۵ آب بندان است که از این تعداد فقط ۳ آب بندان فعال است، افزود: آب بندان ها سازه‌های آبی بر پایه دانش بومی و با قابلیت بهره برداری چند منظوره هستند.

عاشوری با تاکید بر اینکه فرمانداری از تمامی طرح‌های احیای آب بندان ها حمایت می‌کند، ادامه داد: این فرمانداری در این راستا از تمامی ظرفیت‌های اقتصادی روستاها اعم از ورود بخش خصوصی در احیای آب بندان ها استقبال می‌کند.

وی افزود: بازگرداندن ظرفیت کامل آبگیری، به آب بندان ها موجب استفاده بهینه از این سازه‌ها در زنجیره تأمین آب کشاورزی به خصوص در مناطق انتهایی آب خور از سد سفیدرود مانند لشت نشاء و خشکبیجار را فراهم آورده و به عنوان پیش زمینه کسب آمادگی لازم برای ورود به سال زراعی آینده، نقش بسزایی در مدیریت تنش آبی خواهد داشت.

سرپرست فرمانداری رشت در ادامه طی بازدید از ۲ پروژه کشاورزی و روند اجرای پروژه بلوار شهید سلیمانی که توسط شهرداری در حال انجام است، گفت: برای اجرا و اتمام این پروژه ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار گذاشته شده است.

عاشوری با تاکید بر اینکه ادامه این پروژه به میزان ۳ کیلومتر توسط اداره کل راهداری از ورودی شهر تا مسیر مواصلاتی امین آباد انجام می‌گیرد، اضافه کرد: این پروژه از تابستان با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد تومان در راستای امید آفرینی و خدمت به مردم آغاز می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1230516

مهمترین اخبار ایران و جهان: