نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 16:44

لزوم آشنایی کودکان با هویت ایرانی‌ اسلامی

فومن- فرماندار فومن بر لزوم آشنایی کودکان با هویت ایرانی اسلامی تاکید کرد و گفت: نقش‌ کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی فکور ظهر دوشنبه در نشست شورای فرهنگی شهرستان فومن با اشاره به اینکه آشنایی نسل کودک و نوجوان با هویت ایرانی‌اسلامی اهمیت دارد، اظهار کرد: نقش مجموعه‌های فرهنگی، به ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهم و سازنده بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به ضرورت هم‌افزایی فرهنگی اضافه کرد: امروز بیش از گذشته متکی به حوزه فرهنگ هستیم که در این زمینه باید برنامه ریزی صورت گیرد.

فکور ادامه داد: با توجه به اینکه باورهای ایرانی اسلامی نسل کودک، نوجوان و جوان آماج تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارد لذا نقش‌کانون در فرهنگ سازی اهمیت دارد.

فرماندار فومن ادامه داد: یافتن نقاط ضعف، سوء‌استفاده از فضای مجازی و بهره‌گیری از خلاء‌های فرهنگی، راهکار دشمنان برای نیل به اهداف محسوب می‌شود.

وی بر اهمیت هم‌گرایی و اقدام فرهنگی مبتنی بر برنامه محوری تاکید کرد و افزود: برگزاری شورای فرهنگی با حضور مسئولان استان و شهرستان، حرکتی در همین راستا است و تلاش‌داریم با افزایش مشارکت‌ها، شاهد ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در شهرستان باشیم.

فکور، فرصت‌ها و تهدیدهای فصل تابستان مورد اشاره قرار داد و بر اثربخشی فعالیت‌های تابستانه کانون پرورش فکری تاکید کرد و گفت: این حرکت‌های سازنده، فرصتی ارزش‌مند و مورد حمایت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1247216

مهمترین اخبار ایران و جهان: