نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 14:10

مطالعات ۱۲ روستای در معرض خطر آذربایجان غربی تصویب شد

ارومیه - معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از تصویب مطالعات ۱۲ روستای در معرض خطر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول عطایی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه کمیته فنی کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان، افزود: مطالعات وضعیت طرح‌های پیشنهادی ۱۲ روستای در معرض خطر استان و مطالعات امکان‌سنجی، جابه‌جایی یا درجاسازی، ایمن‌سازی و پایدارسازی این روستاها در برابر مخاطرات طبیعی بررسی و تأیید شد.

وی با بیان اینکه این ۱۲ روستا در شهرهای ارومیه، بوکان، سردشت، ماکو و میرآباد قرار دارند، ادامه داد: این طرح‌ها توسط اداره کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی تهیه و کارشناسی و ارائه شده بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفتند.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: این طرح‌ها بعد از تأیید در این جلسه برای تصمیم گیری نهایی به کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان احاله خواهند شد.

عطایی تاکید کرد: بعد از تأیید کارشناسان کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان این پرونده‌ها به صورت نهایی اتخاذ تصمیم خواهند شد.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها زمینه توسعه پایدار بیش از پیش روستاهای مذکور و تأمین ایمنی اهالی آنها را فراهم خواهد ساخت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1246760

مهمترین اخبار ایران و جهان: