نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 11:09

نیمی از انقلاب ما به دوش زنان‌ باحجاب و انقلابی بود

رئیس حوزه علمیه شهرستان کازرون، با تاکید به این موضوع که نگاه امام به زن نگاهی برامده از اسلام و قران است، گفت: در اسلام، عزت و شخصیت زن بسیار ارزشمند است.

 حجت الاسلام‌ والمسلمین محمود صحرایی طی گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کازرون، گفت: دیدگاه امام  به زن، حجاب و آزادی انسان‌ها دیدگاهی زیباست که زن را به عنوان‌ تاثیرگذارترین قشر جامعه معرفی می کند؛ همانگونه که امام در سخنرانی خود فرمودند: انقلاب مرهون به زنان است و نقشی که زنان در انقلاب ایفا کردند کمتر از مردان نبود.

صحرایی خاطرنشان کرد: امام‌ کبیر معتقد بودند زن ارزش و هویت خانواده است که می‌تواند با فعالیت اجتماعی و سیاسی یک‌ گروه، با دگرگونی و اوج دادن در ایجاد انقلابی جدید، اولین‌ و مهمترین‌ نقش را ایفا کند، همانگونه که نیمی از انقلاب ما به دوش زنان‌ با حجاب و انقلابی بود.
وی افزود: زنان ما در انقلاب، بزرگترین فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی را انجام دادند. آنها با حفظ حجاب و حضور گسترده خود، نقش پررنگی در از بین بردن یک انقلاب ناقص و تشکیل انقلابی کامل و اسلامی داشتند و این مهم را امام بارها مدح نموده و ستودند.
صحرایی افزود: زنان متعهد و انقلابی ما در بین حفظ حجاب‌‌‌‌، حضور و نقش بسیار پررنگی در همه عرصه ها به خصوص سال‌های دفاع مقدس، عرصه‌های بین‌المللی، ورزشی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشتند. 
وی تصریح نمود: نیمی از انقلاب ما به دوش زنان با حجاب و انقلابی بود.

صحرایی ضمن‌ اشاره به آزادی بی حد و مرز و نامشروع  در غرب گفت: زنان سرزمین ما همانند مردان آزاد و برابر  هستند. آزادی در اسلام با آزادی در غرب کاملا متفاوت است. این مهم در اسلام آزادی مشروع و عقلی است اما همین مقوله در غرب به شهوت و نفس ختم می شود. 
وی تصریح کرد: آزادی هوس و حفظ شهوت برای زن، آزادی حساب نمی شود بلکه اسارت است. آنها اسیر نفس خودشان، شیطان و شهوت دیگران هستند و اینکه از آنها بهره برداری و استفاده فیزیکی می شود اما زن در اسلام با پوشش و حجاب خود ارزشمند است و از بلاها و معظلات اجتماعی مصون می ماند.

آزادی از نوع غربی، اسارت به بار می‌آورد

مدیر حوزه علمیه، ضمن‌ تاکید بر ضرورت تربیت و پرورش نسل صالح گفت: زنان ما ادامه دهنده راه زنان نسل‌های قبل هستند که در تربیت نسل‌های برتر، بهترین الگو هستند؛ اصل تربیت مربوط به مادران است و مادران بیشترین سهم خود را از تربیت دارند.
وی گفت: در جریان اغتشاشات اخیر کسانی که خودشان را با برهنگی و بی‌حجابی آزاد گذاشتند و بی حجابی را رایج کردند، معنی آزادی را نفهمیده‌اند پس بقیه باید به مقوله عبرت فکر کنند؛ جوانی که سرمست شهوت است و مانعی جلوی  خودش نمی بیند آزادی انجام هر کاری را دارد که در نهایت طعمه خواهد شد.
صحرایی افزود: ای کاش قوه قضائیه آماری ارائه می داد در رابطه با این موضوع که: آیا زنانی که دچار مشکلات و معضلات اجتماعی در جامعه می‌شوند افراد با حجاب هستند یا بی حجاب، حجاب برای زن زیبایی است، سپری است که او را مصون و محفوظ نگه می دارد.
 وی گفت: قران کریم می فرماید: « به مومن بگو حجاب رعایت کند تا مصون بمانند.»، مادرانی که شهدا را پرورش دادند عزیزانی تربیت کنند که در جامعه به درد بخورد زیرا جامعه ما  به زنان و مادران‌  باحجاب، متعهد، مومن و انقلابی نیازمند است.

پایان پیام/ ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1272616

مهمترین اخبار ایران و جهان: