نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 09:28

۲ پایگاه سنجش آلودگی هوا در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

سمنان- معاون عمرانی استاندار سمنان از راه اندازی دو پایگاه سنجش آلودگی هوا در استان خبر داد و گفت: دامغان و ایوانکی میزبان این دو مرکز خواهند بود.

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه استان سمنان استانی صنعتی و کویری است بیان کرد: این استان به خاطر شرایط اقتصادی و اقلیمی میزبان آلودگی‌ها آلاینده‌ها و غبار فراوانی است در نتیجه نیاز بود تا احداث دستگاه‌ها و پایگاه‌های پایش آلودگی در استان در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های سنجش آلاینده‌ها در شهرستان‌های شاهرود و سمنان وجود دارد افزود: نیاز بود که برای برنامه‌ریزی صحیح این زیرساخت در دامغان نیز ایجاد شود لذا در نشستی مقرر شد شهرداری دامغان و فرمانداری این شهرستان با کمک محیط زیست و شرکت شهرک‌های صنعتی مرکز سنجش آلاینده‌ها را ایجاد کنند.

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: غرب استان سمنان نیز به دلیل تجمع شهرک‌های صنعتی نیاز به ایجاد مرکز سنجش آلاینده‌های هوا داشت که برای این کار شهر ایوانکی با محوریت شهرداری و همچنین شهرک‌های صنعتی انتخاب شد تا شاهد احداث مرکز پایش و سنجش آلودگی در غرب استان سمنان هم باشیم.

حمیدی با بیان اینکه رصد و کنترل واحدهای آلاینده در کنار ایجاد مراکز سنجش دیگر اقدامی است که در استان سمنان صورت خواهد گرفت اضافه کرد: همانطور که در جلسه کمیسیون کاهش آلودگی هوای استان سمنان مصوب شد شناسه ملی تولیدی واحدهای صنعتی توسط اداره کل مالیات و دارایی در اختیار اداره کل محیط زیست کار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای رصد بهتر واحدهای آلاینده صورت می‌گیرد افزود: سازمان محیط زیست در کنار پایش های خود امکان دسترسی به شناسه‌های ملی واحدهای تولیدی برای اقدام و رصد در زمینه کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

معاون عمرانی استاندار سمنان همچنین گفت: تمام شرکت‌های تولیدی استان سمنان مکلف هستند تا در سامانه سازمان محیط زیست ثبت نام و شناسه ملی تولیدی خود را نیز اعلام کنند تا اداره کل حفاظت از محیط زیست استان سمنان بتواند پایش بهتری در زمینه آلودگی هوا از این واحدها داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1210516

مهمترین اخبار ایران و جهان: