نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 09:57

بازگشایی گذرگاه‌های منتهی به نوار غزه/یورش صهیونیست‌ها به نابلس

بازگشایی گذرگاه‌های منتهی به نوار غزه و یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر نابلس، از جدیدترین تحولات مربوط به فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، پس از اعلام آتش بس در فلسطین از سوی گروه‌های مقاومت و دشمن صهیونیستی، ارتش رژیم صهیونیستی در حال بازگشایی گذرگاه‌های منتهی به نوار غزه به صورت تدریجی است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی حریم دریایی نزدیک نوار غزه را نیز بازگشایی می‌کند.

شب گذشته منابع منطقه‌ای اعلام کردند که توافق آتش بس میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی آغاز شده است. همزمان از فلسطین خبر رسید که جشن پیروزی بر اشغالگران تحت عنوان جشن «انتقام آزادگان» در غزه و اردوگاه‌های فلسطینی برگزار شده است.

علی ابوشاهین عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد که گروه‌های مقاومت، به آتش بس پایبند خواهند بود به شرط آنکه دشمن دست به تجاوز علیه غیرنظامیان نزند و اگر این مسأله را زیر پا بگذارد توافق مذکور منحل می‌شود.

وی تصریح کرد: دست مقاومت بر روی موشک‌های خود است و این پیام را به دشمن مخابره می‌کند که برای مقابله با هر تجاوز دیگری آماده است.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی ساعتی قبل از چند محور، به شهر نابلس یورش بردند. هنوز اطلاعات بیشتری در خصوص درگیری‌های احتمالی در این شهر میان عناصر رژیم صهیونیستی و نیروهای فلسطینی منتشر نشده است.

روز گذشته نیز منابع فلسطینی از شهادت ۲ شهروند فلسطینی و زخمی شدن هفت تن دیگر در جریان یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس خبر دادند. المیادین نیز گزارش داد که نظامیان صهیونیست بعد از شکست در بازداشت نیروهای مقاومت، از این اردوگاه عقب نشینی کرده اند اما همچنان آن را تحت محاصره خود دارند.

رسانه‌های خبری گزارش داده بودند که رزمندگان مقاومت با نظامیان یگان ویژه رژیم اشغالگر که به اردوگاه بلاطه در نابلس یورش برده و چند خانه مسکونی را محاصره کردند، به شدت وارد درگیری مسلحانه شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1210560

مهمترین اخبار ایران و جهان: