نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 23:52

لزوم حمایت از واحدهای صنعتی لرستان برای بازگشت به چرخه تولید

بروجرد- معاون اقتصادی استانداری لرستان بر لزوم حمایت از واحدهای صنعتی این استان برای بازگشت به چرخه تولید تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز یکشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان گمرک شهرستان بروجرد، ضمن ارائه گزارشی در خصوص اقدامات دولت سیزدهم در شهرستان بروجرد، اظهار داشت: در طی استقرار دولت سیزدهم تا کنون حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در زمینه تبصره‌های تکلیفی، رونق تولید، مرغداری‌ها و… به شهرستان بروجرد تزریق شده است و در طول این مدت کمتر واحد مشکل داری بوده که مورد سرکشی قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه شهرستان بروجرد زمینه تقویت و پیشرفت را دارد، گفت: شهرستان بروجرد اقدامات زیادی لازم دارد تا بخواهد صنعت آن رو به تکمیل برود و از آنجا که این شهرستان در اقتصاد لرستان مؤثر است استحقاق تقویت را دارد.

معاون اقتصادی استانداری لرستان، تصریح کرد: این منطقه ویژه اقتصادی پس از چندین سال تعطیلی امروز فعال شده، مسئول آن مشخص و ظرفیت‌های کاری آن در حال پیگیری است و برای استقرار گمرک و کلنگ زنی سه پروژه بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و در آینده نزدیک فاز دوم این مجموعه شروع به کار خواهد کرد که تا امروز حاصل کلنگ زنی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این مجموعه هستیم.

ابراهیمی، گفت: سرمایه‌گذارانی در راه هستند و مذاکرات فراوانی انجام شده تا به این شهرستان بیایند و سرمایه‌گذاری کنند و اعتقاد داریم که بروجرد با سرعت این مسیر را طی خواهد کرد.

وی در ادامه به مشکلاتی در حوزه شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: فضای شهرک‌های صنعتی در بروجرد کم است و در حال تهیه زمین برای شهرک‌های صنعتی هستیم که به دلیل کمبود زمین و مالکی بودن آن در خصوص تهیه شهرک صنعتی شماره سه بروجرد با مشکل برخورد کرده ایم که انتظار می‌رود با همکاری همه مسئولین و نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در زمینه ایجاد شهرک‌های صنعتی زمین مورد نیاز و مشکلات مربوطه حل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، افزود: همه باید کمک کنند تا ظرفیت رشد سرعتی صنعتی و اقتصادی را در شهرستان بروجرد فراهم کنیم.

ابراهیمی، افزود: امسال در زمینه تبصره ۱۸ همچون گذشته واحدهای صنعتی را مورد حمایت قرار خواهیم داد تا به چرخه تولید برگردند و بتوانیم با امکانات خدادادی که استان لرستان دارد بحث بیکاری و محرومیت لرستان را از سر زبان‌ها بیندازیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1212360

مهمترین اخبار ایران و جهان: