نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 14:57

جان کربی: اولویت آمریکا مقابله با احتمال آغاز جنگ جهانی سوم است

یک مقام ارشد کاخ سفید با تأکید بر اینکه اولویت کنونی آمریکا مقابله با احتمال شعله‌ور شدن جنگ جهانی سوم است، مدعی شد واشنگتن از عملیات اوکراین در داخل خاک روسیه حمایت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به تحولات اوکراین گفت واشنگتن به زودی از بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند.

«جان کربی» در نشست خبری در واشنگتن گفت: بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا شامل سامانه‌های پدافند هوایی و مهمات و تجهیزات جنگی است.

وی افزود: ما اوکراینی‌ها را به سلاح و تجهیزات مجهز می‌کنیم و آنها را آموزش می‌دهیم ولی از عملیات کی یف در داخل خاک روسیه با تجهیزات آمریکایی حمایت نمی‌کنیم. اتخاذ تصمیم برای آغاز ضد حملات اوکراین علیه روسیه به عهده زلنسکی و فرماندهان میدانی این کشور است و واشنگتن در این زمینه دخالت نمی‌کند.

کربی تصریح کرد: اولویت کنونی ما مقابله با احتمال شعله‌ور شدن جنگ جهانی سوم است، چرا که جنگ روسیه ضد اوکراین از مرزهای این کشور فراتر رفته است.

این مقام ارشد کاخ سفید خاطرنشان کرد: جنگ در اوکراین در صورتی که پوتین تصمیم بگیرد نیروهایش را از خاک این کشور خارج کند، به پایان می‌رسد ولی هنوز هیچ نشانه‌ای درباره اینکه مسکو چنین تصمیمی اتخاذ کرده باشد، وجود ندارد.

این ادعاهای جان کربی در حالی است که روسیه، آمریکا و غرب را به تشویق و تحریک غرب برای تداوم تنش آفرینی نظامی علیه روسیه متهم می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1254860

مهمترین اخبار ایران و جهان: