نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 14:38

رعدوبرق جان جوان سقزی را گرفت

یک جوان سقزی بر اثر رعدوبرق جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، محمدعزیز اویسی ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار کرد: حوالی ساعت 16 عصر روز شنبه، طی تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی مبنی بر وقوع رعد و برق در روستای پارسانیان، بلافاصله یک تیم از فوریت‌های پزشکی پایگاه ایرانخواه به محل اعزام شد.

وی خاطرنشان کرد: جوان ۱۸ ساله‌ای که در صحرا مشغول چرای گوسفندان بود، بر اثر برخورد رعد و برق در دم جان باخت و جسد متوفی توسط پایگاه فوریت‌های پزشکی ایرانخواه به بیمارستان شفا منتقل شد.

وی با بیان اینکه در فصل بهار و هنگام وقوع بارش‌های بهاری احتمال وقوع رعد و برق، بارش باران و وزش باد شدت می‌یابد، تاکید کرد: شهروندان باید در این مواقع اصول و نکات ایمنی را رعایت کنند تا دچار حادثه نشوند.

اویسی افزود: در زمانی که صاعقه شدید است، استفاده از تلفن همراه باید به حداقل برسد؛ همچنین از دست گرفتن وسایل فلزی خودداری شود چرا که امواج موبایل در این شرایط تقویت می‌شود و احتمال ایست قلبی در فرد بالا می‌رود.

وی تاکید کرد: هنگام وقوع صاعقه باید تا حد امکان از قرار گرفتن در محیط‌های باز خودداری شود و به دنبال جای مناسبی برای پناه‌گیری بود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1228060

مهمترین اخبار ایران و جهان: