نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 09:06

بهره برداری از فاز5 و4پل آذربایجان شهر ارومیه تا پایان شهریور امسال

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه از اتمام عملیات و بهره‌برداری از فازB5 وB4پل آذربایجان شهر ارومیه تا پایان شهریور خبر داد.

توحید علینژاد دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت‌وگوو با خبرنگار فارس در ارومیه در خصوص اتمام پروژه پل آذربایجان اظهار داشت: پل آذربایجان دارای هفت فاز بوده که پنج فاز اصلی و ترافیکی داشته است که در حال حاضر ۲ فاز اصلی عملیاتی و سه فاز آن باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه فاز b5 و بی b4 در حال حاضر ۳۰درصد پیشرفت دارد ادامه داد: فاز اتصال کمربندی خاتم الانبیا به اشنویه و اتصال بلوار والفجر به کمربندی خاتم الانبیا تا پایان شهریور ماه امسال زیر بار ترافیکی خواهد رفت و این فازها به بهره برداری خواهد رسید.

علینژاد تصریح کرد: یکی از بحرانی‌ترین بحث کمربندی خاتم الانبیا جمع‌آوری وانت‌بارها بود که این موضوع رفع و وانت‌بارها جمع‌آوری شده و سایتی برای ادامه فعالیت‌آنان پیشنهاد داده شده است.

وی اضافه کرد: در حدود 45هزارمتر در محدوده خیابان سمت باغ رضوان برای وانت بارها در نظرگرفته شده است و طبق جلسات برگزار شده  پنج منطقه مکلف شده است مکانی را برای فعالیت وانت بارها پیشنهاد دهند و طبق بررسی شهرداری این مناطق به بازارچه‌های محل محور اختصاص داده شود.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: باراه اندازی بازارچه‌های محله محور طبق مصوبه شورای شهر هیچ وانت باری حق توقف و فروش در سطح شهر و خیابان‌های اصلی رانخواهد داشت.

علینژاد عنوان کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلات کمربند خاتم الانبیا نبود محل دور زدن برای جمعیتی است که از منطقه المهدی، رافا، حاجی‌پیرو به هسته مرکزی سطح شهر وارد می‌شوند که برای رفع این موضوع مطالعات لازم انجام و پیمانکار مشخص شده است در این میان کلنگ‌زنی زیرگذر خاتم الانبیا تا خرداد ماه امسال انجام و تا بازه زمانی شهریور ماه به بهره برداری خواهد شد.

وی یادآور شد: طی ۶ ماه اول امسال ۲۰ خیابان اصلی زیر آسفالت خواهد رفت.

علینژاد در خصوص ترافیک شهری عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین موضوعات در بحث ترافیک شهری هم افزایی بین دستگاها و مردم است که دستگاههای نظارتی بایستی در این خصوص نظارت بیشتری داشته و تذکرات لازم در خصوص ترافیک شهری و فرهنگ رانندگی داده شود و لازم است برای ایجاد مراکز آموزشی و فضای جمعی به طور حتم از شورای ترافیکی استعلامات لازم  و مصوب انجام شود.

وی یادآور شد:طی امسال فازهای عملیاتی و اساسی در بحث‌های عمرانی شهر ارومیه انجام خواهد شد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1217560

مهمترین اخبار ایران و جهان: