نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 11:35

گروه‌های جهادی در عرصه جهاد فرهنگی ورود کنند

بوشهر- امام جمعه دیر گفت: گروه‌های جهادی در کنار فعالیت‌های عمرانی و خدمات رسانی به مردم باید در عرصه جهاد فرهنگی نیز پررنگ تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی صبح پنجشنبه در آئین تجلیل از گروه‌های جهادی شهرستان دیر با بیان اینکه بسیج منحصر در عرصه نظامی نیست، اظهار داشت: بسیج با آن گستره خود در عرصه علمی، فرهنگی، نظامی و … حضور دارد.

امام جمعه بندر دیر با تقدیر از تلاش‌های گروه‌های جهادی، افزود: بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی شهرستان دیر در عرصه‌های مختلف به ویژه در بحث مقابله با کرونا سربلند بیرون آمدند.

وی با بیان اینکه هرگونه فعالیتی که در عرصه‌های مختلف مقابل دشمن انجام می‌دهیم، جهاد است، ادامه داد: ما امروز در موقعیتی هستیم که دشمن می‌خواهد از مشکلات اقتصادی مردم بهره برداری کند و گروه‌های جهادی با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند می‌توانند نقشه دشمن را خنثی کنند.

امام جمعه دیر به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری اشاره و بیان کرد: عامل مؤثری که می‌تواند حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی را رقم بزند، رضایت آنها است.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که مسئولین و دولت مردان ما دارند اگر ما به عنوان گروه‌های جهادی بتوانیم نقش آفرین باشیم و بخشی از مشکلات مردم را برطرف کنیم، این جهاد مقدس ما است چون در راستای مقابله با برنامه دشمن است که می‌خواهد مردم ما را ناامید کند.

فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی

وی با بیان اینکه تکریم و تجلیل تخلق به اخلاق الهی است، ادامه داد: تجلیل از گروه‌های جهادی کاری بسیار ارزشمند است و باعث دلگرمی آنها خواهد شد اگرچه گروه‌های جهادی برای رضای خدا کار می‌کنند و انگیزه دینی و ایمانی دارند ولی منافاتی ندارد و دیگران را نیز به حضور در این عرصه تشویق می‌کند.

امام جمعه دیر تاکید کرد: امروز در کنار سازندگی و فعالیت‌های عمرانی و خدمات رسانی به مردم باید در عرصه جهاد فرهنگی را نیز پررنگ تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه امروز دشمن از راه ترویج بی بند و باری و پررونق کردن ضدارزش‌ها در جامعه اسلامی می‌خواهد به اهداف شوم خود برسد، افزود: در کنار خدمتی که به بندگان خدا می‌کنیم، کار فرهنگی هم انجام دهیم.

حسینی با تاکید بر فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی در کنار کمک‌های اقتصادی به افراد، گفت: مهمترین کار و خدمت این است که ما در عرصه دینی و تربیت دینی بتوانیم به افراد کمک و فرهنگ سازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در فعالیت‌های جهادی اخلاص داشته باشیم، یادآور شد: بهترین کار شاد کردن دل یک مؤمن از طریق حل کردن مشکلات او است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1220360

مهمترین اخبار ایران و جهان: