نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 13:41

نمایشگاه کتاب باید پیوست محیط‌زیستی داشته باشد

معاون آموزش ومشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت:نمایشگاه کتاب باید پیوست محیط‌زیستی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نورالله مرادی درباره تأثیر و نقش نمایشگاه کتاب در حفظ محیط زیست، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از مهمترین اتفاقات فرهنگی است که سالانه در کشور برگزار می‌شود، اهمیت این نمایشگاه تا آنجاست که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری از آن بازدید می‌کنند، این بیانگر توجه خاص به حوزه فرهنگ در کشور است.

وی اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست در راستای توسعه سواد محیط زیستی و مردمی سازی محیط زیست نمایشگاه کتاب را فرصتی گرانبها برای خود می‌داند که در گذشته مورد غفلت واقع شده بنابراین پیشنهاد می‌شود در برنامه ریزی سال آینده نمایشگاه کتاب و سایر رویدادهای نمایشگاهی، باید سازمان حفاظت محیط زیست عضویت پیدا کند تا نسبت به لحاظ کردن ملاحظات محیط زیستی در زمان برگزاری نمایشگاه، جلوه‌های درخشان از تمدن ایرانی - اسلامی در حوزه محیط زیست به نمایش درآید.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: محیط زیست زیربنای فعالیت انسانی است و برای تجمعات انسانی در هر زمان و مکانی بایستی توجه به همه مباحث محیط زیست در نظر گرفته شود.

مرادی گفت: امیدواریم در سال‌های آینده با کاهش چاپ بروشور و کاغذهای تبلیغاتی، عدم استفاده از ظروف یک بار مصرف، اختصاص سطل‌های تفکیک زباله، تشویق به نشر الکترونیک، اختصاص چند غرفه به محیط زیست به منظور ایجاد فضای گفت و گو برای تبادل اندیشه در حوزه محیط زیست و مسئولیت‌های اجتماعی، توجه ویژه به چاپ کتاب‌های محیط زیستی، ترویج و تبلیغ سبک زندگی مبتنی بر فرهنگ محیط زیستی ایرانی - اسلامی و همچنین ایجاد زمینه برای تبادل نظر و آموزش ناشران در خصوص مباحث محیط زیستی فراهم آید.

وی اظهار امیدواری کرد که سال آینده سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری مسئولان برگزاری نمایشگاه و همچنین با کمک سمن‌ها و خانه‌های محیط زیست غرفه‌ها و ناشران برتر، مباحث محیط زیستی که باید در نمایشگاه رعایت شود را معرفی کند.

گفتنی است؛ سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب (از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ) با شعار آینده خواندنی است، به صورت حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی (ketab.ir) در حال برگزاری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1220760

مهمترین اخبار ایران و جهان: