نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 11:30

امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی به ۲۴۴ مورد حادثه

مدیرعامل هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تیم‌های عملیاتی هلال احمر به ۲۴۴‌ مورد حادثه امدادرسانی داشته اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات هلال احمر در زمینه امدادرسانی به حوادث اظهارداشت: تیم‌های عملیاتی هلال احمر در حوادث طبیعی و غیر طبیعی، در کمترین زمان، بالاترین سرعت و بهترین کیفیت به حوادث امدادرسانی می کنند.

وی از امدادرسانی هلال احمر استان به ۲۴۴ مورد حادثه در سال جاری خبر داد و افزود: متاسفانه حوادث جاده ای با ۱۷۹ مورد بالاترین میزان امدادرسانی را به خود اختصاص داده است.

کاوسی با بیان اینکه همچنین بیشترین حوادث به ترتیب در شهرستان های طبس، بشرویه و قاین بوده است، گفت: مجموع کل حادثه دیدگان در حوادث سال جاری دو هزار و ۴۵۰ مورد بوده که از این تعداد ۷۶۲ نفر در حوادث جاده ای خدمات گرفته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: با تلاش نیروهای امدادی، ۱۱۶ نفر در این حوادث نجات یافته اند که ۲۸ نفر در محل درمان شده و ۸۸ نفر به مراکز درمانی و بیمارستان ها منتقل شده اند.

وی مجموع کل عملیات رها سازی را ۳۰ مورد عنوان کرد و گفت: برای ۲۴۸ حادثه دیده توسط نیروهای هلال احمر شرایط اسکان در پایگاه های امداد و نجات و اماکن عمومی فراهم شده است.

کاوسی با بیان اینکه هزار و ۳۲۶ نفر امدادگر و نجاتگر در قالب ۴۷۸ تیم امدادی به حوادث سال جاری امدادرسانی داشته اند، افزود: همچنین  ۴۵۳ دستگاه خودروی امدادی در این عملیات ها بکارگیری شده اند.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1241316

مهمترین اخبار ایران و جهان: