نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 13:29

توزیع بیش از 2 هزار تن کود شیمیایی یارانه ای در ایلام

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در مجموع 2 هزار و 412 تن و 500 کیلوگرم انواع کود شیمیایی بین کشاورزان سطح استان توزیع شده است.

سیامک بیگی سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در مجموع 2 هزار و 412 تن و 500 کیلوگرم انواع کود شیمیایی یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه بین کشاورزان سطح استان توزیع شده که از این میزان 625 تن آن طی 26 روز در اریبهشت ماه توزیع شده است.

وی با بیان اینکه توزیع کود از طریق کارگزاران انجام می شود، افزود: در حال حاضر 58 کارگزار مسئول توزیع کود بین کشاورزان سطح استان هستند.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام ادامه داد: سهم توزیع شده شهرستان دهلران در این بازده زمانی 665 تن بوده که شامل 640 تن کود اوره و 10 تن کود سولفات آمونیم بوده است.

وی یادآور شد: کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی این استان در جهت اجرای دقیق دستورالعمل ها به کارگزاران توصیه هایی در خصوص نگهداری و فروش نهاده های کشاورزی سایر تولید کنندگان، ثبت دقیق مشخصات بهره برداران به هنگام دریافت کودهای یارانه ای در سیستم هوشمند، نظارت برقیمت فروش کود های یارانه ای در همه ی کارگزاری ها کردند.

بیگی با بیان اینکه کود سهمیه شهرستان سرابله نیز تامین شده، تصریح کرد: در این راستا 544 تن انواع کودشیمیایی بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1218516

مهمترین اخبار ایران و جهان: