نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 11:13

افزایش ۲۰ درصدی صادرات اردبیل در سال‌جاری

اردبیل- معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: امسال با همراهی واحدهای تولیدی در استان اردبیل، رشد ۲۰ درصدی صادرات را نسبت به سال گذشته شاهد خواهیم بود.

یاسر عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با پایان نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران که استان اردبیل در قالب سه غرفه شرکت کرده بود، تلاش شد تا توانمندی‌های استان اردبیل در عرصه‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت، تجارت و گردشگری برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان داخلی و خارجی معرفی شود.

وی تصریح کرد: ۲ تولیدکننده از استان اردبیل در حوزه محصولات چوبی، ام. دی. اف و همچنین صنایع الکترونیکی در این نمایشگاه حاضر شده بودند تا به عنوان تولیدکنندگان موفق این استان محصولات متنوع و با کیفیت خود را عرضه کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ما تلاش کردیم در مدت برگزاری این نمایشگاه که ۷۵۰ شرکت داخلی و ۷۰ شرکت خارجی حضور داشتند در غرفه استان اردبیل در ابعاد مختلف قابلیت‌های استان و مشوق‌های سرمایه‌گذاری را که به زبان‌های خارجی ترجمه شده بود، برای فعالان اقتصادی داخلی و خارجی عرضه کنیم تا امکان جذب سرمایه‌گذاران در ابعاد مختلف فراهم آید.

عبداللهی افزود: در چند مورد پیگیری‌ها و تلاش‌های مؤثر ما در جذب کارآفرینان و سرمایه‌گذاران منجر به عقد تفاهمنامه همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری شد که امسال همزمان با رویداد ۲۰۲۳ شاهد بهره‌مندی از این ظرفیت در سطح استان خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری رایزنان اقتصادی سفارتخانه‌های مختلف زمینه و فرصتی خوب برای صاحبان سرمایه در کشورهای خارجی فراهم شود تا استان اردبیل را به عنوان مقصد سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های اشتغال انتخاب کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل اضافه کرد: همه فعالان حوزه اقتصادی از اتاق بازرگانی گرفته تا سازمان امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و سایر بخش‌ها تلاش کردند تا نمودی شایسته از توانمندی‌های استان اردبیل را در این نمایشگاه به نظاره بنشینیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1205816

مهمترین اخبار ایران و جهان: