نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 10:47

ضرورت راه‌اندازی زورخانه در روستاهای زنجان

زنجان-رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان زنجان بر ضرورت راه‌اندازی این رشته در مناطق روستایی استان تاکید کرد.

محمود میرزایی در گفتگو با خبرگزاری مهر، با یادآوری اینکه ۱۷ شوال مصادف با فرهنگ پهلوانی بوده و به این عنوان نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و پیشینه‌ای که این فرهنگ در کشور ما دارد، ضروری است تا گام‌های موثری در راستای ترویج بیش از پیش فرهنگ پهلوانی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه نام‌گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی، بهانه‌ای برای پاسداشت این رسم ارزشمند است، ادامه داد: فراموش نکنیم که اهتمام به این موضوع فقط در روزی که به این نام نام‌گذاری شده است، نمی‌تواند محک جدی برای ترویج فرهنگ پهلوانی در کشور و به تبع آن در استان زنجان باشد.

میرزایی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این هیئت در سال‌جاری استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در استان است، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای مهم برای رسیدن به این مهم، تمرکززدایی و حرکت به سمت استعدادیابی در مناطق روستایی است که تا به امروز کمتر به آن توجه شده است.

وی با یادآوری اینکه ساکنان مناطق روستایی به خاطر سبک زندگی، بیشتر قادر به حضور در عرصه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی هستند، افزود: خوشبختانه هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان زنجان به لحاظ نیروی انسانی مجرب مشکلی نداشته و قادر هستیم نسبت به تربیت ورزشکار در این رشته اقدام کنیم، از این رو معتقدیم راه‌اندازی زورخانه در مناطق روستایی یک ضرورت انکارناپذیر است.

رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان زنجان با بیان اینکه ترویج فرهنگ پهلوانی در جامعه می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات اجتماعی را کمرنگ‌تر کند، ابراز کرد: دستگیری از نیازمندان با حفظ کرامت انسانی، یکی از کاربردهای اصلی ورزش زورخانه‌ای است که امروز نیز باید این سنت ارزشمند را تداوم بخشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1205716

مهمترین اخبار ایران و جهان: