نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 20:46

انجام واکسیناسیون یک میلیون نوبت راس دام در ایلام توسط بخش خصوصی

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی ایلام گفت: امسال برای یک میلیون و ۱۰۱ هزار نوبت راس دام استان، علیه بیماری‌های مختلف توسط بخش خصوصی عملیات واکسیناسیون انجام شده است.

دکتر ایوب دارابی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان ایلام شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان ایلام گفت: در سال جاری تاکنون واکسیناسیون یک میلیون و ۱۰۱ هزار نوبت راس دام در ایلام علیه بیماری‌های مختلف در راستای برون سپاری خدمات، توسط بخش خصوصی انجام شده است.

وی افزود: دامپزشکی استان ایلام در سال جاری با افزایش قابل توجهی نسبت به سنوات گذشته، برنامه برون سپاری خدمات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دامی را در دستور کار خود قرار داده است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه برنامه‌های برون سپاری خدمات دامپزشکی در راستای اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته های دامپزشکی انجام می شود، یادآور شد: این طرح در سال جاری نیز در استان آغاز شده و مورد استقبال فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته های مرتبط با دامپزشکی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: درصد قابل توجهی از طرح برون سپاری خدمات در سال جاری به پیمان رفته و واگذاری طرح های مربوطه مطابق حجم اعتبارات تخصیص یافته ادامه دارد.

دارابی با اشاره به اینکه در این طرح فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان واکسیناتور کار واکسیناسیون دام ها را انجام می دهند، خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون در قالب این طرح به واکسیناتورهای بخش خصوصی پرداخت شده و پیش بینی شده در مجموع بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این طرح هزینه شود.

وی اضافه کرد: محدودیتی برای جذب واکسیناتور بخش خصوصی در قالب طرح برون سپاری در استان وجود ندارد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان عنوان کرد: برون سپاری خدمات دامپزشکی استان در فاز اول مربوط به بخش واکسیناسیون است و قرار است در فاز دوم و در آینده ای نزدیک در دیگر بخش ها از جمله نظارت بر فرآورده های خام دامی انجام گیرد.

دارابی گفت: همه اقدامات دامپزشکی برای اجرای طرح های برون سپاری، اشتغال برای فارغ التحصیلان بیکار حوزه دامپزشکی در استان است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1269160

مهمترین اخبار ایران و جهان: