نیوز سیتی!
13 شهریور 1401 - 10:50

هزار خانواده نیروی انتظامی در اصفهان صاحب مسکن می‌شوند/ انتقاد رئیس شورا از طولانی شدن روند قطار سریع‌السیر

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با بنیاد تعاون فراجا هزار خانواده نیروی انتظامی در اصفهان صاحب مسکن می‌شوند که قدم بزرگی در تأمین معیشت کارکنان این حوزه است. به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: حدود ۱۰ سال قبل توافقی میان شهرداری اصفهان و بنیاد تعاون ناجا برای تأمین مسکن کارکنان نیروی انتظامی انجام شد. نیروی انتظامیوی افزود: این پروژه مشکلاتی از جمله طولانی شدن، ایجاد اختلافات در کاربری و تراکم، هزینه‌ها و ... را داشت، اما با جلساتی که اخیراً با مسؤولان حوزه مورد نظر در تهران و اصفهان داشتیم، مسائل بررسی و روشن شد. نورصالحی ادامه داد: در جلساتی با حضور چندتن از اعضای شورا و مسؤولان بنیاد تعاون فراجا توافق نهایی و منجر به تفاهم‌نامه‌ای شد که امروز در جلسه علنی به امضا می‌رسد. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه هزار خانواده نیروی انتظامی صاحب مسکن می‌شوند که قدم بزرگی در تأمین معیشت کارکنان این حوزه است، تحقق این امر همت مسؤولان امر را می‌طلبید و امید داریم این همت تا به سرانجام رسیدن کامل طرح ادامه یابد. خانوادهوی با تسلیت وفات آیت‌الله ناصری، مطرح کرد: حضور مردم در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله ناصری نشان داد مردم ارتباط خوبی با علما دارند و قدردان علمای با اخلاص هستند. خوبیانتقاد رئیس شورا از طولانی شدن روند پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران انتقاد رئیس شورا از طولانی شدن روند پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهرانانتقاد رئیس شورا از طولانی شدن روند پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهراننورصالحی ضمن تقدیر از دولتمردان مختلف در کشور و با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر امیدآفرینی، عنوان کرد: واقعاً جای تأسف دارد که پروژه بزرگ قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران ۲۶ سال پیش کلید خورده و از ۱۲ سال پیش در بودجه ملی عدد به آن اختصاص یافته است، همچنین فرآیندهای مختلف را طی کرده، اما تاکنون به سرانجام نرسیده است. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: شرکتی که متولی انتقال دانش فنی این پروژه است، عیناً آن را در کشور اندونزی در ۴ سال انجام داده است؛ همچنین در مدتی که این شرکت با وزارت راه و شهرسازی قرارداد داشته در کشور چین ۲۰ هزار کیلومتر همین سامانه اجرایی شده است، اما چرا باید در کشور ما ۱۲ سال بگذرد و کاری انجام نشود. آن راوزارت راه و شهرسازیچینوی تصریح کرد: از مهرماه سال گذشته تا الآن که حدود یک سال است در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این طرح دست به دست می‌شود که آیا این طرح توجیه اقتصادی دارد یا خیر. بانک مرکزینورصالحی ابراز کرد: ۴ میلیارد یوآن که فاینانسی است که دولت چین برای این کار تأمین کرده هزینه شده است و حدود ۷۰ درصد پیشرفت در عملیات زیرسازی در منطقه قم تا اصفهان بوده و بخش‌های زیادی آماده ریل‌گذاری است. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین عنوان کرد: در حالی که بخش‌های زیادی از پروژه آماده ریل‌گذاری است و پروژه در بودجه ردیف دارد اما نمی‌دانیم چه اراده‌ای است که مافوق اراده‌های مجلس و دولت است. وی تأکید کرد: جواب این اتلاف هزینه، گران تمام شدن، عدم بهره‌برداری و آمار بالای تصادفات این محور را چه کسی خواهد داد؟ ظاهراً مصونیت فوق‌العاده‌ای برای کسانی که سنگ می‌گذارند و مانع می‌شوند وجود دارد. نورصالحی در ادامه مطرح کرد: همه این‌ها در حالی است که ۲۰ کیلومتر منتهی به اصفهان نیز هنوز به دنبال مخالفت‌هایی که می‌شود تعیین تکلیف نشده و ضمان شرعی برای کسانی که سنگ‌اندازی در این مسیر می‌کنند وجود دارد. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با کارخانه ریسباف نیز گفت: بیش از ۱۰ سال است کارخانه ریسباف به اسم موزه تملک شده و یک سوم این کارخانه تاریخی تخریب شده اما هنوز بین بانک ملی و وزارت راه اختلاف وجود دارد که اخیراً نیز شنیده‌ایم که به دنبال بهره‌برداری تجاری هستند. وی در پایان بیان کرد: ما به عنوان اعضای شورا از مسؤولان استانی و کشوری می‌خواهیم که به این مسأله ورود کرده و موضوع را حل و فصل کنند. انتهای پیام/۶۳۰۸۸/م/
منبع: فارس
شناسه خبر: 708560

مهمترین اخبار ایران و جهان: