نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 01:01

تغییر نگاه به زندانیان جرایم غیرعمد نیاز مند فرهنگ‌سازی است

فرماندار بانه گفت: باید با فرهنگ‌سازی ذهنیت مردم نسبت به زندانیان تغییر کند و بدانند در زندان‌ها افرادی هستند که ناخواسته به دلایلی در زندان هستند تا با عطوفت و کمک مالی مردم اینگونه افراد به آغوش خانواده‌هایشان برگردند.

‍ به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، با حضور فرماندار شهرستان بانه، امام جمعه موقت، اعضای شورای تأمین، نمایندگان هیئت دیه استان کردستان، تعدادی از قضات دادسرای عمومی و انقلاب، رؤسای ادارات و خیرین جشن گلریزان بمنظور آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد سه‌شنبه شب در بانه برگزار شد.

کمال خدری فرماندار بانه در این مراسم اظهار داشت: کرامت وانفاق و کمک به نیازمندان جامعه از برکات الهی ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: باید با فرهنگ‌سازی ذهنیت مردم نسبت به زندانیان تغییر کند و بدانند در زندان‌ها افرادی هستند که ناخواسته به علت‌هایی مانند تصادفات و غیره محبوس شده‌اند تا با لطف، عطوفت و کمک مالی مردم اینگونه افراد به آغوش خانواده‌هایشان برگردند.

فرماندار بانه تصریح کرد: در رسیدن به این هدف، نقش امامان جمعه و جماعت و خیرین بسیار حائز اهمیت است.

وی در پایان گفت: انفاق و کمک کردن پوشیده و نهان بودنش برای مومن لذت‌بخش‌تر است اما گاهی به جهت تشویق و ترغیب یک سنت حسنه آشکار و ظاهر بودن آن مانند برگزاری جشن گلریزان بمنظور کمک به زندانیان غیرعمد تاثیر مهم‌تری دارد.

امام جمعه موقت بانه نیز در این مراسم با اشاره به آیات قرآن واحادیث نبوی (ص) عنوان کرد: کمک به همنوعان یک امر الهی و این مهم جز وظایف ذاتی مسلمین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در اسلام برای کفاره بعضی از گناهان آزادی عبده و بنده خداوند متعال در نظر گرفته شده و امروز تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شامل این نوع کفارت می‌شود.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در جامعه اظهار داشت: اگر خیرین برای آزادی زندانیان اقدام عاجل نکنند تنها قشری که آسیب می‌بیند خانواده زندانیان است.

انتهای پیام 2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1158616

مهمترین اخبار ایران و جهان: